رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 20:24
  • کد خبر : 123010
  • هنرمندان
  • چاپ خبر : مغیث مهرورزان هدفم ساخت فیلم قهرمان محور است

مغیث مهرورزان از جمله دانشجویان ادبیات نمایشی در مقطع ارشد می باشد که با سابقه بازی در چند تئاتر و نیز حضور در پشت صحنه، در سال ۹۷ عرصه تهیه کنندگی فیلم کوتاه را نیز به صورت مشترک می آموزد و سرانجام در سال ۹۸ با ساخت چند فیلم کوتاه دانشجویی وارد جرگه فیلمسازان کوتاه […]

مغیث مهرورزان از جمله دانشجویان ادبیات نمایشی در مقطع ارشد می باشد که با سابقه بازی در چند تئاتر و نیز حضور در پشت صحنه، در سال ۹۷ عرصه تهیه کنندگی فیلم کوتاه را نیز به صورت مشترک می آموزد و سرانجام در سال ۹۸ با ساخت چند فیلم کوتاه دانشجویی وارد جرگه فیلمسازان کوتاه می گردد. او همچنین در حوزه تبلیغات و ساخت تیزر و نیز در زمینه تله تئاتر نیز تجربیاتی در کارنامه دارد. سینماخانه به بهانه ساخت فیلم کوتاه رمال گفتگوی کوتاهی را با وی انجام داده است که ازنظر می گذارنید:

– رمال به چه موضوعی می پردازد؟

فیلم کوتاه «رمال» که به حکایت پناه بردن زن جوانی برای گره گشایی مشکلش پیش یک رمال می پردازه.

– دغدغه شما از انتخاب این سوژه برای فیلمتان چه بود؟

دغدغه پیش بینی آینده و آنچه در زمان آینده اتفاق می افتد همواره با بشر بوده و هست. و همیشه افراد سودجویی از این میل بشر بهره بردند و آن را به ورطه خرافه و نهایتاً نیستی کشاندند. با وجود پیشرفت علم و دانش به طرز فزاینده ای همچنان دکان این سودجوها داغ است و می بینیم این روزها با روش های مدرن امروزی به شیادی و کلاهبرداری می پردازند. اینکه مردم گمان می کنند رمال ها از آینده باخبرند و گاهاً زندگیشان را به واسطه این تلقی غلط تباه می کنند.

– برای این اثر از چه  شیوه اجرایی در کارگردانی استفاده کردید؟

به دلیل محدودیت های تولیدی سعی کردم ایده های اجرایی و فرمی را طوری انتخاب کنم که عملی باشد. ممکن است انتخاب ها ایده آل نباشند ولی در مختصات شرایط تولیدی، عملی ترین را که نزدیک به خواسته هایم بود، انتخاب کردم.

– آیا فیلم های مشابه ایرانی و خارجی با سوژه خودتان را تماشا کردید؟ اگر بله، در اثرتان از آنها وام گرفتید؟

بله مسلماً فیلم هایی از این دست دیدم اما در جواب سوال دوم باید بگویم خیر. برای ساخت فیلم ام سعی کردم همه آنچه اتفاق می افتد از تخیل و ذهن خودم سرچشمه بگیرد.

– در مورد بازیگردانی، از کدام دسته کارگردان ها هستید؟ (دسته ای که برای بازیگر حس و موقعیت را بازی می کنند یا دسته دوم که فقط به هدایت بازیگر در میزانسن می پردازند و بازیگر را در صحنه رها و آزاد می گذارند؟)

دسته دوم، معتقدم  وقتی بازیگر در صحنه رها و آزاد باشد می تواند آن طور که می خواهد بازی کند و حس را در لحظه به مخاطب انتقال بدهد.

– از منظر شما چه مشکلاتی سر راه فیلمسازان ایرانی وجود دارد و کدام یک   شما را بیشتر آزارمی دهد ؟

حمایت نکردن و بها ندادن به هنر و فیلمسازی و در کلیت جوانان و اگر این توجه صورت بگیرد می توان گفت فیلم های جذاب تر و باکیفیت تری در سینما خواهیم داشت.

– چرا فیلمسازی و سینما را انتخاب کردید و چقدر این مقوله برای شما جدی است؟

بسیار جدی است. چون می توانم با کارهایم حرف ها و دغدغه هایم را بزنم. از نظر من هنر متجلی ترین راه بیانی برای انسان است.

– هدف یا بهتر بگویم رویای شما از فیلمسازی و آینده کاریتان چیست؟

هدف فیلمسازیم بر می گردد به یک جمله از استاد کیانیان که چندسال پیش در یک برنامه تلویزیونی فرمودند: «در سینمای ایران فیلم های دارای قهرمان کم ساخته می شود» و از آن موقع مسیر فیلمسازی بنده مشخص شد و سعی می کنم با فیلم هایم  اول از همه حال مردم سرزمینم خوب باشد. با قهرمانانی که سالها است از سینمای ما رخت بربسته اما نیاز جامعه اند. و بعد اینکه هر بیننده بعد از دیدن فیلم هایم تلاش کند قهرمان زندگی خودش باشد. این بزرگترین هدف و رویای من هست.

سینماخانه / گفتگو: حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار