رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» کمپانی والت دیزنی با افتتاحیه‌ای ۹۵ میلیون دلاری، صدرنشین جدول گیشه آمریکای شمالی شد. تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی افتتاحیه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری برای فیلم داشتند. اگر «پری دریایی کوچولو» ۱۰۰ میلیون در سه روز نخست اکران فروش می‌کرد، تبدیل به چهارمین افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلاری سال جاری میلادی […]

نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» کمپانی والت دیزنی با افتتاحیه‌ای ۹۵ میلیون دلاری، صدرنشین جدول گیشه آمریکای شمالی شد.

تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی افتتاحیه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری برای فیلم داشتند.

اگر «پری دریایی کوچولو» ۱۰۰ میلیون در سه روز نخست اکران فروش می‌کرد، تبدیل به چهارمین افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلاری سال جاری میلادی می‌شد.

سه فیلم قبلی که موفق به چنین افتتاحیه بسیار خوبی شده‌اند، عبارتند از «برادران سوپرماریو (۱۴۶ میلیون)، «نگهبانان کهکشان ۳» ( ۱۱۸ میلیون) و «آنت من و زنبور ۲» (۱۰۶ میلیون)

با این وجود، اهل فن افتتاحیه ۹۵ میلیون دلاری «پری دریایی کوچولو» را هم به عنوان افتتاحیه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری قبول کرده‌اند!

راب مارشال این نسخه زنده را کارگردانی کرده و بسیاری عقیده دارند او توانسته یکی از بهترین اقتباس‌های زنده از یکی از آثار کارتونی کمپانی والت دیزنی را ارائه کند. داستان فیلم درباره یک شاهزاده دریایی است که دوست دارد تبدیل به انسان شود. اختاپوس یکی از فامیل های او که در کار جادوگری است، دست به معامله‌ای خطرناک با او می‌زند. پری دریایی می‌تواند انسان شود و در ازای آن، باید صدایش را در اختیار اختاپوس بگذارد. اگر او طی یک هفته نتواند به آرزوهای خود دست پیدا کند، اختاپوس صدایش را تصاحب می‌کند.

هالی بیلی و ملیسا مک کارتی نقش آریل پری دریایی و اورسلای اختاپوس را بازی کرده‌اند که بازی شان با تحسین منتقدان همراه بوده است.

نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» با نگاهی به نسخه کارتونی کلاسیک سال ۱۹۸۹ کمپانی دیزنی و با هزینه کلان ۲۵۰ میلیون دلاری تهیه شده و شیوع کرونا باعث تعویق تولید و اکران آن شد و ضربه اقتصادی بدی به آن زد.

«پری دریایی کوچولو» زنده در حالی اکران عمومی شده که در کنار موفقیت خوب مالی تعدادی از نسخه های مشابه هم چون «شیرشاه»، «علاالدین» و «دیو و دلبر»، شاهد شکست مالی تعداد دیگری هم چون «مولان» و «دامبو» بوده است.

از آنجا که تعطیلات آخر هفته آمریکای شمالی با تعطیلی روز دوشنبه به عنوان روز مموریال همراه شده، اهل فن رقم فروش دوشنبه فیلم را هم جزو رقم فروش افتتاحیه پری دریایی کوچولو به حساب می آورند.

با احتساب فروش احتمالی روز دوشنبه، تحلیل‌گران اقتصادی سینما فروش چهار روز نخست فیلم را بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

ردیف‌های دوم، سوم و چهارم جدول گیشه را «سریع و آتشی ۱۰»، «نگهبانان کهکشان ۳» و «برادران سوپرماریو» با فروش‌هایی ۲۳، ۲۰ و ۶ میلیون دلاری اشغال کردند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار