رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 15:01
  • کد خبر : 123581
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای «خانواده آقای نریمان» توجیه اقتصادی ندارد

کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که این روزها در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است تأکید کرد با توجه به هزینه‌های تولید این اثر، اجرای «خانواده آقای نریمان» توجیه اقتصادی ندارد. احسان رحیم‌دل نویسنده و کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است، درباره […]

کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که این روزها در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است تأکید کرد با توجه به هزینه‌های تولید این اثر، اجرای «خانواده آقای نریمان» توجیه اقتصادی ندارد.

احسان رحیم‌دل نویسنده و کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است، درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش «خانواده آقای نریمان» نگاهی طنازانه به شاهنامه فردوسی دارد و به سمت کمدی رفته است تا مخاطب هر چه بیشتر با شاهنامه ارتباط برقرار کند. شاهنامه اثری است که ظرفیت بالایی دارد تا بتوان از آن وام گرفت و خلاقیت و ایده‌پردازی انجام داد.

وی درباره داستان «خانواده آقای نریمان» توضیح داد: داستان نمایش با ازدواج زال و رودابه آغاز و تا به دنیا آمدن رستم و آشنایی او با تهمینه و همچنین به دنیا آمدن سهراب و نبرد رستم و سهراب ادامه پیدا می‌کند. پس از زخمی شدن سهراب به دست رستم، به پیشنهاد فردوسی برای یافتن نوشدارو، رستم راهیِ عصر حاضر می‌شود اما دچار اتفاقات و دردسرهایی می‌شود.

رحیم‌دل درباره شیوه اجرای این نمایش، افزود: سعی کردیم پرده‌خوانی و نقالی را که جزو سبک‌های نمایش ایرانی است در قالب سایه‌بازی و شیوه‌ای جدید درآوریم تا هم این سبک‌ها را زنده نگه داریم و هم خلاقیت خود را وارد کار کنیم.

وی درباره روند تولید «خانواده آقای نریمان»، یادآور شد: مشکلات‌مان برای تولید این کار فراتر از کارهای دیگرمان بود. مهر سال گذشته پیش‌تولید کار را شروع کردیم و بعد از مواجه شدن با شرایط و اتفاقات اجتماعی سال گذشته، مجبور به تغییر در گروه بازیگران شدیم و کارمان عقب افتاد وگرنه زودتر می‌توانستیم اثر را روی صحنه ببریم.

کارگردان «خانواده آقای نریمان» درباره هزینه‌های تولید این اثر، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تولید و اجرای این نمایش شد و تنها پردیس تئاتر تهران از ما برای اجرا هزینه‌ای دریافت نکرد. ما تهیه‌کننده نداریم و هزینه‌ها را خودم تأمین کردم. از سوی دیگر به دلیل موقعیت مکانی پردیس تئاتر تهران دسترسی مخاطب برای حضور در سالن راحت نیست و برخی شب‌ها با حدود ۵ تا ۱۰ تماشاگر اجرا می‌کنیم.

رحیم‌دل تصریح کرد: با توجه به وضعیت فروش نمایش در پردیس تئاتر تهران، اجرای نمایش «خانواده آقای نریمان» توجیه اقتصادی ندارد.

وی در پایان سخنان خود درباره برنامه‌ریزی برای اجرای این اثر در سالن‌های دیگر گفت: قصدمان این است که این نمایش را در سالن‌های دیگر نظیر تماشاخانه ایرانشهر یا تماشاخانه سنگلج ادامه دهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار