- شنبه 13 بهمن 1403 - 09:42
- کد خبر : 163458
- سینمای ایران » یادداشت ها

فیلمساز می خواسته تا میان دو کاراکتر فروغ در دو مقطع گذشته و حال به یک مقایسه دست زند؛ فروغ فعلی زنی فیلمساز است و فروغ فرخ زاد شاعره مطرح معاصر، اما توفیق چندانی در این قیاس حاصل نشده است. انگیزه و هدف کاراکتر فیلمساز مبهم است و تنها او را گرفتار در یک زندگی […]
فیلمساز می خواسته تا میان دو کاراکتر فروغ در دو مقطع گذشته و حال به یک مقایسه دست زند؛ فروغ فعلی زنی فیلمساز است و فروغ فرخ زاد شاعره مطرح معاصر، اما توفیق چندانی در این قیاس حاصل نشده است. انگیزه و هدف کاراکتر فیلمساز مبهم است و تنها او را گرفتار در یک زندگی می بینیم که باب میلش نیست؛ همین امر برای فروغ شاعر نیز صدق می کند. علت اختلاف با همسرش پرویز شاپور امری است که فیلمنامه پرداختش نمی کند و صرفاً با طرح موضوع از آن عبور می کند. به نظر می رسد کوثری در «رگ های آبی» فقط می خواسته روایت گر باشد و به شکلی تیتر وار بیانگر چند مقطع از زندگی فروغ باشد. در خصوص انتخاب باران کوثری برای این نقش هم که بارها صحبت شده و تکرارش ملال آور است. «رگ های آبی» هم به سرنوشت فیلم هایی دچار شده که ایده ها و موقعیت های جذاب را تلف می کنند اما یک سوال بزرگ دیگر هم با دیدن فیلم در ذهن شکل می گیرد که چرا فیلمساز از یک مقطع بزرگ و اثر گذار زندگی فروغ (آشنایی و ارتباط وی با ابراهیم گلستان) عبور کرده است !!؟؟
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
نظرات