رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۹ بهمن ۱۴۰۳
  • الجمعة ۸ شعبان ۱۴۴۶
  • 2025 Friday 7 February
یادداشت های ویژه جشنواره 43 فیلم فجر (11)

«آبستن»؛ آبستن تلخی تحمیلی

اگر به این تئوری معتقد باشیم که هر محتوایی یک فرم خاصی را برای روایت می طلبد و آن فرم می بایست به خوبی جنبه های مختلف محتوی موضوع را نمایان سازد و به عبارتی در خدمت آن باشد به این سوال می رسیم که چرا سازندگان آبستن از شیوه سکانس-پلان برای روایت این قصه […]

اگر به این تئوری معتقد باشیم که هر محتوایی یک فرم خاصی را برای روایت می طلبد و آن فرم می بایست به خوبی جنبه های مختلف محتوی موضوع را نمایان سازد و به عبارتی در خدمت آن باشد به این سوال می رسیم که چرا سازندگان آبستن از شیوه سکانس-پلان برای روایت این قصه سود برده اند تا التهاب را با این روند دوار و در لوکیشنی محدود به تصویر بکشند و استفاده از صدای محیط نیز برای پر کردن خلاء چنین موقعیتی که مشخص است به دلیل عدم رسیدن به آن به فیلم افزوده گردیده. «آبستن» نیز ضعف فیلمنامه دارد و علل و انگیزه کاراکترها مبهم است و جز چند دیالوگ و فریاد از شرایط زندگی شان چیز دیگری را منتقل نمی کند. به نظر می رسد که فیلمسازان صرفاً به دنبال ایجاد یک موقعیت تلخ با تعدادی شخصیت به آخر خط رسیده بوده اند. بازی بازیگران البته در سطح قابل قبولی قرار دارد اما هر چقدر هم خوب باشد پوشش دهنده ضعف های عمده ساختاری و فیلمنامه ای فیلم نیست.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار