- چهارشنبه 17 بهمن 1403 - 12:27
- کد خبر : 164117
- سینمای ایران

«اشک هور» دومین فیلمی است که در جشنواره امسال به زندگی و زمانه شهید علی هاشمی می پردازد. اگر در اسفند دانش اقباشاوی بخش عملیاتی و اجرایی او را در میدان نبرد برجسته نموده؛ در «اشک هور» مهدی جعفری تمرکز را بر وجوه خانوادگی زندگی او بنا نهاده است و تأثر و تألم مادرش را […]
«اشک هور» دومین فیلمی است که در جشنواره امسال به زندگی و زمانه شهید علی هاشمی می پردازد. اگر در اسفند دانش اقباشاوی بخش عملیاتی و اجرایی او را در میدان نبرد برجسته نموده؛ در «اشک هور» مهدی جعفری تمرکز را بر وجوه خانوادگی زندگی او بنا نهاده است و تأثر و تألم مادرش را در روزهای فراغ فرزند بازگو می کند و به نوعی می توان این دو فیلم را مکمل یکدیگر دانست.
«اشک هور» روایت اش را در دو بخش پیش می برد: بخش نخست در دوران حیات شهید علی هاشمی و فعالیتهایش در جبهه و نیز ارتباط با خانواده و بخش دوم به دوران پس از جنگ و نبود او اختصاص دارد. باید گفت این دوگانگی در روایت به هر دو بخش لطمه زده و به نوعی دچار گسست شده و این امر بیشتر ماحصل فیلمنامه است؛ گویی نویسنده قصد نداشته تا به یک پلات واحد دست یابد. فیلم پرداخت صحنه های جنگی را با شکوه و خوب برگزار می کند. بازی رویا افشار به خصوص لحظات درسکوت که کم هم نیست عالی است.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
نظرات