رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
رادیو ایران

مدیر غرفه رادیو ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب برنامه ها و فعالیت های این شبکه رادیویی را اعلام کرد و از «چراغستان» و «بهار کتاب» به عنوان دو ویژه برنامه اصلی نام برد. یدالله گودرزی با اشاره به برنامه هایی که غرفه رادیو ایران در ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تدارک دیده است، […]

مدیر غرفه رادیو ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب برنامه ها و فعالیت های این شبکه رادیویی را اعلام کرد و از «چراغستان» و «بهار کتاب» به عنوان دو ویژه برنامه اصلی نام برد.

یدالله گودرزی با اشاره به برنامه هایی که غرفه رادیو ایران در ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تدارک دیده است، گفت: رادیو ایران امسال تلاش کرده است که با تمام توان خود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور یابد و اعتقاد این شبکه هم بر این است که یا در موقعیتی حاضر نخواهد شد و یا وقتی شرکت کند با تمام انرژی و توان خود حضور یابد تا بتواند اوقات مطلوبی را برای مردم و شنوندگان رقم بزند.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی کتاب در واقع بهار کتاب است و ما از تمام هنرمندان و برنامه سازان شبکه بهره خواهیم گرفت. ما در دو بخش برای مخاطبان رادیو ایران برنامه هایی تدارک دیده ایم که بخشی از آنها برنامه های زنده و بخشی برنامه های جنبی و تولیدی هستند.

«بهار کتاب» در نمایشگاه کتاب

مدیر غرفه رادیو ایران درباره برنامه هایی که به صورت زنده در نمایشگاه کتاب به پخش می رسند، توضیح داد: از جمله این برنامه ها «چراغستان» است که پیش از این در مدت ۱۵ دقیقه و به صورت تولیدی ساخته می شد اما در زمان برگزاری نمایشگاه به صورت ویژه ای در بازه زمانی ۴۵ دقیقه روی آنتن خواهد رفت. این برنامه ساعت ۱۱:۳۰ به تهیه کنندگی مهدی ساعی و گویندگی فاطمه نیرومند آغاز می شود و در آن با نویسندگان، ناشران و حتی هنرمندان و شاعران حاضر در نمایشگاه کتاب گفتگو خواهد شد.

گودرزی به برنامه «بهار کتاب» اشاره و بیان کرد: این برنامه هم هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به صورت زنده روی آنتن می رود و چون در ساعات پایانی فعالیت های ما در نمایشگاه کتاب به پخش می رسد به نوعی جمع بندی اتفاقات و اطلاع رسانی برنامه های یک روز نمایشگاه است.

دیدار عوامل «کوی نشاط» با مردم

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران به دیگر برنامه های این شبکه اشاره و بیان کرد: ما برنامه های دیگری هم داریم که بنا به موقعیت مکانی نمایشگاه کتاب موضوع آنها تحت الشعاع قرار می گیرد. به طور مثال برنامه «لحظه های آسمانی» به تهیه کنندگی حسین معصومی در ایام نمایشگاه کتاب از کارشناسان مذهبی و دینی بهره می گیرد و یا «شناسا» که برنامه ای گفتگومحور است به مسایل مختلف در حوزه های اجتماعی، محیط زیست، فرهنگ و… بر پایه نمایشگاه کتاب می پردازد.

به گفته مدیر غرفه رادیو ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب، برنامه «صفر و یک» هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از این شبکه روی آنتن می رود و دنیای دیجیتال و امکانات جدید نرم افزاری و کتاب های حوزه آی تی در نمایشگاه را معرفی می کند. همچنین برنامه «اقتصاد روز» نیز که هر روز ساعت ۱۷:۱۵ روی آنتن می رود شامل مباحث اقتصادی است که در این ایام مباحث مرتبط با نمایشگاه کتاب را مورد بررسی قرار خواهد داد.

گودرزی در ادامه به برنامه طنز «کوی نشاط» اشاره و بیان کرد عوامل این برنامه قرار است یک روز به نمایشگاه کتاب بیایند و با مخاطبان خود دیدار حضوری داشته و برنامه را در غرفه رادیو ایران در نمایشگاه کتاب اجرا کنند. همچنین «مسابقه دو راهی»، «زیر گنبد کبود»، «جمعه ها با رادیو» و «اینجا ایران است» نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه ویژه نمایشگاه کتاب روی آنتن می روند.

از قصه گویی تا تست خوانندگی 

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رایو ایران در ادامه عنوان کرد: بخش دیگری از فعالیت های ما در نمایشگاه اجرای برنامه های جنبی و محیطی است که با توجه به فضا و جغرافیای نمایشگاه طراحی شده اند. «تریبون آزاد» به تهیه کنندگی لیدا عرفانیان برنامه ای است که در آن مهمترین مسایل جامعه با مردم به اشتراک گذاشته شده و نظر آنها پرسیده می شود. با توجه به اینکه شبکه ایران اهمیت زیادی به تعامل می دهد هدف این برنامه این است که مردم حرف خود را بیان کنند و پیرامون موضوعاتی چون سبک زندگی، شبکه های مجازی، ازدواج، انتخابات، محیط زیست، کالاهای ایرانی و… سخن گویند.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در نمایشگاه کتاب در غرفه خود رادیو ایران رونمایی یک کتاب خواهیم داشت که عنوان آن در روزهای آینده اعلام می شود و برنامه ای هم با عنوان «کتاب و کودک» داریم که در آن کودکان دعوت می شوند و در غرفه برای آنها داستان خوانی خواهیم داشت. گوینده این ویژه برنامه هنوز قطعی نشده است.

گودرزی در پایان به دو برنامه دیگر رادیو ایران برای علاقمندان به تست صدا و اجرا اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه های روزانه ما «۹۰ ثانیه اجرا» است که برای علاقمندان به اجرا و گویندگی طراحی شده است و این افراد در صورت موفقیت در برنامه می توانند به رادیو راه پیدا کنند. همچنین «تست خوانندگی» برنامه ای است که برای علاقمندان به این حرفه هر روز با حضور یکی از خوانندگان برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای خوانندگی تست دهند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار