رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 8 مرداد 1394 - 10:09
  • کد خبر : 916
  • تئاتر
  • چاپ خبر : چتر نمایش «کافه فرانسه» در دستان فاطمه معتمدآریا

آیین افتتاح نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنجبر با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران به شکل نمادین چتر نمایش «کافه فرانسه» را گشود و به مهران رنجبر اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته […]

آیین افتتاح نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنجبر با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران به شکل نمادین چتر نمایش «کافه فرانسه» را گشود و به مهران رنجبر اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته بسیار متفاوت شده است و هرگونه نمایشی در ژانرهای مختلف را که بخواهید می توانید روی صحنه ببرید. من اولین باری است که چنین کاری را به معنی افتتاح نمایش تجربه می‌کنم و خوشحالم که امشب در اینجا حضور دارم.

وی با اشاره به این مطلب که مناسبات تئاتر متفاوت شده است، بیان کرد: ما از نسل کهنه پرست تئاتر هستیم، زمانی که تئاتر اجرا می کردیم هیچ گاه عادت نداشتیم که همه بایستند و هیچ انتظاری از تماشاگران نداشتیم، اما امروزه مناسبات نمایش دیدن و نمایش دادن متفاوت شده است.

در ادامه مراسم مهران رنجبر کارگردان نمایش «کافه فرانسه» نیز ضمن تشکر از حضور تمام هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند، با گرفتن چتر تئاتر باران از فاطمه معتمد آریا گفت: یکی از بهترین روزهای زندگی من این است که افتتاحیه نمایش با حضور بانوی سینمای ایران شکل گرفت. نمایش«کافه فرانسه» به عنوان دومین تولید کمپانی تئاتر باران روی صحنه می رود و امیدواریم روزهای خوبی را در این سالن تجربه کنیم.

علاوه بر فاطمه معتمد آریا هنرمندانی همچون فاطمه گودرزی، افشین هاشمی، محمد حاتمی، امیرحسین حریری، بهرنگ علوی، محسن علیخانی، و… در این مراسم حضور داشتند.

نمایش «کافه فرانسه» بر اساس قصه‌ای از امیرحسن چهل تن است که حمیدرضا نعیمی، آیدا آب پرور در آن بازی می کنند همچنین مهران رنجبر کارگردان و نویسنده نمایش نیز از جمله بازیگران «کافه فرانسه» هستند.

«کافه فرانسه» روایت دو جامعه‌شناس ایرانی در فرانسه است که جامعه‌شناس نیستند، روایت دو باسواد ایرانی در فرانسه است که باسواد نیستند، روایت دو نویسنده ایرانی در فرانسه است که نویسنده نیستند!

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار