رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
شهرزاد

س از گذشت چهارماه از آغاز فیلمبرداری سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی این سریال با بازی جمعی از ستارگان سینما و تئاتر مردادماه امسال به شبکه‌ خانگی می‌آید.حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون به همراه گروهی از چهره‌های شناخته‌شده‌ تلویزیون، تئاتر و سینما در حال آماده‌سازی سریال «شهرزاد» است که قرار است از اواخر […]

س از گذشت چهارماه از آغاز فیلمبرداری سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی این سریال با بازی جمعی از ستارگان سینما و تئاتر مردادماه امسال به شبکه‌ خانگی می‌آید.حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون به همراه گروهی از چهره‌های شناخته‌شده‌ تلویزیون، تئاتر و سینما در حال آماده‌سازی سریال «شهرزاد» است که قرار است از اواخر مردادماه به شبکه‌ خانگی بیاید.

فتحی که پیش از این با مجموعه‌های تلویزیونی «مدار صفردرجه» و «شب دهم» از  سال‌های ۱۳۰۰ و دوره‌ پهلوی اول در تاریخ معاصر ایران گفت، این‌بار نیز با سریال «شهرزاد» به سراغ دهه‌ سی؛ یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخ معاصر کشورمان رفته است. مجموعه‌ای که برای نخستین بار با تداراکاتی عظیم و با بیش از ۱۵۰ نفر عوامل در بخش خصوصی تولید می‌شود.

فیلمبرداری این مجموعه با بیش از حدود دو سال پیش تولید و چهار ماه تولید در بیش از ۱۰۰ لوکیشن به نیمه رسیده و تلاش می‌شود تا اواخر مرداد ماه سال جاری به شبکه خانگی بیاید.

داستان سریال «شهرزاد» در دهه‌ ۳۰ خورشیدی می‌گذرد. داستانی که روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است و توسط نغمه ثمینی نوشته شده است. در «شهرزاد» سه نسل از  ستاره‌های شناخته‌شده‌ تئاتر، سینما و تلویزیون در کنار یکدیگر قرار گرفتند و داستان آن را بازگو می‌کنند.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند. نصیریان و حسینی پیش از این با مجموعه‌های «میوه‌ ممنوعه» و «مدار صفردرجه» در کنار فتحی قرار گرفته بودند. اما ترانه علیدوستی در اولین تجربه‌ بازی در سریال در مجموعه «شهرزاد» روبروی دوربین قرار گرفته است.

محمود پاک‌نیت، مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پریناز ایزدیار، نسیم ادبی، لیندا کیانی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برق‌نورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از دیگر بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.

قسمت‌های میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحله‌ فیلمبرداری است و به‌طور همزمان قسمت‌های فیلمبرداری‌ شده‌ ابتدایی در حال صداگذاری و تدوین است.

مدیر تصویربرداری مجموعه‌ «شهرزاد» افشین احمدی است و تدوین همزمان آن را مهدی حسینی‌وند انجام می‌دهد. مدیر صدابرداری این مجموعه خسرو کیوان‌مهر و طراح صحنه‌ آن حسن روح‌پروری است. طراحی لباس این سریال تاریخی با مدیریت ژاله زکی‌زاده انجام شده است.

مجموعه «شهرزاد» به تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری سیدمحمدهادی رضوی و سیدمحمد امامی روانه شبکه خانگی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار