رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
مدیرکل امور سینماهای سازمان سینمایی:

قیمت بلیت سینما در سال ۹۵/ اکثر سینماها افزایش قیمت ندارند

محمدرضا فرجی اعلام کرد فقط سینماهای مدرن در تهران در سال ۹۵ افزایش قیمت بلیت دارند و سینماهای ممتاز و درجه یک افزایش قیمت بلیت ندارند.محمدرضا فرجی  با اشاره به مصوبه قیمت بلیت سینماها در سال ۹۵ اینگونه گفت: با توجه به نشست های تخصصی که با حضور مسئولان و دست اندرکاران سینما داشتیم به […]

محمدرضا فرجی اعلام کرد فقط سینماهای مدرن در تهران در سال ۹۵ افزایش قیمت بلیت دارند و سینماهای ممتاز و درجه یک افزایش قیمت بلیت ندارند.محمدرضا فرجی  با اشاره به مصوبه قیمت بلیت سینماها در سال ۹۵ اینگونه گفت: با توجه به نشست های تخصصی که با حضور مسئولان و دست اندرکاران سینما داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای سال پیش رو صرفا در سینماهای مدرن افزایش قیمت بلیت داشته باشیم که بر این اساس بیشینه قیمت بلیت این سینماها در تهران ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این قیمت ها از اول فروردین ماه در پایتخت محاسبه می شود، بیان کرد: سینماهای مدرن در روزهای پنجشنبه و جمعه بلیت ۱۰ هزار تومانی خواهند داشت و در سایر روزها به غیر از سه شنبه ها بلیت شان ۸ هزار تومان خواهد بود و سه شنبه ها نیز بلیت نیم بها یعنی ۵ هزار تومان خواهند داشت.

مدیر کل امور سینماهای سازمان سینمایی افزود: قیمت بلیت سینماهای ممتاز، درجه یک و دو نسبت به سال ۹۴ هیچ تغییری نخواهد داشت و بر این اساس سینماهای ممتاز روزهای پنج شنبه و جمعه بلیت ۷ هزار تومانی و سایر روزها به غیر از سه شنبه ها بلیت ۶ هزار تومانی و روزهای سه شنبه بلیت ۴ هزار تومانی خواهند داشت.

فرجی درباره قیمت بلیت در سینماهای درجه یک نیز توضیح داد: سینماهای درجه یک مانند سال گذشته روزهای پنج شنبه و جمعه بلیت ۶ هزار تومانی و سایر روزها به غیر از سه شنبه ها بلیت ۵ هزار تومان و روزهای سه شنبه بلیت ۳ هزار تومانی دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سینماهای مدرن در مجتمع های چند منظوره قرار دارند و پارکینگ و امکانات تسهیلاتی دارند این افزایش قیمت منطقی به نظر می رسید ولی درباره دیگر سینماها تصمیم در نهایت این بود که افزایش قیمتی نداشته باشیم تا مردم با همان قیمت های سال ۹۴ به تماشای فیلم ها بنشینند.

این مدیر سینمایی در پاسخ به اینکه بار مالی افزایش نیافتن قیمت بلیت سینماها چگونه تامین می شود؟ عنوان کرد: ما معتقدیم با چنین تصمیمی می توان افزایش جمعیت تماشاگر را داشت که این خود به معنای آورده مالی نیز است. از سوی دیگر سازمان سینمایی به عنوان نماینده دولت در بخش سینما بر خود لازم می داند با حمایت از فیلم هایی با محتوا و تکنیک قابل قبول آثاری را روانه سینماها کند که مردم برای تماشای آنها مشتاق باشند و با افزایش تعداد مخاطبان قطعا چرخه مالی سینما نیز تقویت می شود.

فرجی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد سینماهای شهر تهران ممتاز و درجه یک هستند، گفت: با اینکه پردیس های سینمایی در تهران در اقلیت هستند ولی جمعیت بیشتری از مخاطبان را به خود جلب می کنند در نتیجه به نظر می رسد افزایش قیمت بلیت این بخش از سینماها هم آورده خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تهیه کنندگان و سینماداران چه نظری درباره افزایش نیافتن قیمت بلیت اکثر سینماها داشتند؟ توضیح داد: انصافا این دوستان همراهی و همدلی خوبی داشتند و با اینکه طبق نرخ تورم، افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی در تولید آثار را شاهد هستیم ولی آنها هم معتقد بودند با حمایت از این قشر از مخاطبان سینما می توان کمک کرد که افزایش مخاطب را در کنار افزایش درآمد فروش فیلم ها شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار