رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۷ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 27 March

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به اینکه کلید برنامه‌های سال جدید زده شد، بیان کرد «سینما سیار» تابستان ۹۵ آماده اجرا می شود. مصطفی ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری  با اشاره به برنامه‌های سال آینده این مؤسسه گفت: موسسه رسانه های تصویری یکی از مؤسسات وابسته به سازمان سینمایی، نقش […]

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به اینکه کلید برنامه‌های سال جدید زده شد، بیان کرد «سینما سیار» تابستان ۹۵ آماده اجرا می شود.

مصطفی ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری  با اشاره به برنامه‌های سال آینده این مؤسسه گفت: موسسه رسانه های تصویری یکی از مؤسسات وابسته به سازمان سینمایی، نقش حمایتی قابل توجهی از فیلم های نمایش خانگی دارد، یعنی همه آن چیزی که بعد از اکران اتفاق می افتد به موسسه رسانه های تصویری مربوط می شود.

وی ادامه داد: در دوره جدید و با حضور من در سمت مدیرعامل این مؤسسه، ماموریت های جدیدی برای موسسه رسانه های تصویری تعریف شد که از آن جمله می توان به تجمیع فعالیت های بین المللی حوزه سینما در این موسسه اشاره کرد. به این معنا که سیاست گذاری و نظارت بر فعالیت بین المللی سینمای ایران در موسسه رسانه های تصویری صورت می گیرد و همه بنیادها و مؤسسات سازمان سینمایی بر اساس سیاستگذاری هایی که بر اساس ابلاغ آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی به مؤسسه ارائه شده است، فعالیت کنند. به منظور مدیریت متمرکز کلیه فعالیت ها و برای استفاده بهینه از فرصت های بین المللی و برای تکمیل چرخه بین المللی سینمای ایران، این تصمیم اتخاذ شد.

مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری توضیح داد: ما در این مؤسسه با مشارکت خبرگان و نخبگان حوزه بین الملل سینمایی در صدد انجام ریل گذاری های درستی هستیم تا بتوانیم در کنار موفقیت هایی که در کنار جشنواره های سینمایی داشتیم و داریم، بتوانیم به تولید مشترک واقعی با کمپانی های بزرگ سینمایی در کشورهای بزرگ صاحب سینما برسیم.

ابطحی تاکید کرد: در بحث بازاریابی فیلم های سینمایی در سطح جهان نیز با تدبیر مناسب از فرصت های پیش رو استفاده می کنیم تا بتوانیم رونق قابل توجهی در سینمای ایران ایجاد کنیم. یکی از تصمیم هایی که در سال جاری اتخاذ شده و در سال آینده دنبال می شود، حمایت از فیلم های سینمایی است که بتوانند در عرصه بین المللی حضور موفق داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا از تهیه کننده و کارگردانانی که در راستای تولید فیلم برای مخاطب جهانی فعالیت می کنند، حمایت می کنیم. در چنین شرایطی امیدوارم کارگردانان به سمت تولید چنین فیلم هایی پیش روند و از همان اول فیلم ها با پروداکشن قوی و با تنوع مضمونی و محتوای خوب ارائه شود.

مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری گفت: ماموریت دیگری رییس سازمان سینمایی به این مؤسسه موکول کرده که این ماموریت در حکم من هم آمده است، بحث مبارزه با قاچاق محصولات سینمایی است. قاچاق محصولات سینمایی و سرقت این محصولات آسیب فراوانی به تهیه کنندگان سینمایی می زند.

ابطحی ادامه داد: ما در قالب مؤسسه رسانه های تصویری به صورت میدانی و با هماهنگی قوه قضائیه و نیروی انتظامی تلاش های وسیعی را انجام دادیم و در حال انجام آن هستیم تا بتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم و این بازار را بر قاچاقچیان پرریسک و پرضرر کنیم. خوشبختانه در این زمینه و در سال ۹۴ حرکت های خوبی صورت گرفت و ما این حرکت ها را در سال ۹۵ با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسأله دیگری که در این مؤسسه دنبال می شود، بحث تمرکز در برگزاری جشنواره ها است، اظهار کرد: در سازمان سینمایی جشنواره های مختلفی برگزار می شود و لازم بود تا مرکزی در سیاست های برگزاری جشنواره ها صورت گیرد. دبیرخانه جشنواره ها در مؤسسه رسانه های تصویری شکل می گیرد و با همفکری مدیران عامل مؤسسات و بنیادهای سینمایی، نرم افزار جشنواره و سیاست ها و نظارت ها را در این مؤسسه تعریف می کنیم و اجرای آن به مؤسسات سازمان سینمایی و بنیادها واگذار می شود. این مسأله فواید و عواید فراوانی دارد که یکی از فوایدش این است که با هم افزایی بین مدیران مؤسسات سینمایی می توانیم برای اجرا و مدیریت از نیروی های کیفی استفاده کنیم.

این مدیر سینمایی ادامه داد: با توجه به برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه سینما، نیازمند زمان بندی مناسب برای برگزاری این جشنواره ها هستیم. در چنین شرایطی می توانیم سطح هزینه ها را کاهش دهیم و می‌توانیم با نظارت و تصمیم های مناسب جشنواره ها را با کیفیت مناسب تر برگزار کنیم. همچنین بحث های تخصصی مؤسسه ها را به خود مؤسسات سازمان سینمایی محول خواهیم کرد.

ابطحی تاکید کرد: یکی دیگر از ماموریت های جدید مؤسسه رسانه های تصویری، بحث VOD است. VOD به معنای سامانه نمایش خانگی یکی از ماموریت های اصلی این مؤسسه به شمار می رود و در این چند ماهی که به عنوان مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری فعالیت می کنم، جلسات معتددی در این زمینه برگزار کردیم و در نهایت به فرمول جدیدی تحت عنوان چرخه ارزش افزوده VOD رسیدیم. این فرمول متناسب با فرمول های جهانی و متناسب با پیشرفت های تکنولوژی به دست آمده است.

وی ادامه داد: در چهارم اسفند سال ۹۴ از پروژه VOD رونمایی شد و در شنبه ۲۲ اسفند ماه، پروانه یک ساله ای را به شرکت هایی که به عنوان «اگری گیتور» یا تجمیع کننده در چرخه VOD حضور خواهند داشت، اهدا کردیم. با گذاشتن فیلم ها در سرور این تجمیع کنندگان، کاربران می توانند محتوای درخواستی خود را انتخاب کنند و به تماشا بنشینند. این طرح یکی از بزرگترین اقداماتی است که سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده است که در سپهر فرهنگی کشور نقش ممتازی را ایفا می کند.

ابطحی توضیح داد: VOD موجب حضور فرهنگ در اقتصاد مقاومتی می شود و در مقابل پروژه نفوذ، یافته ها و داشته ها و دست آوردهای ما را به جهانیان ارائه می کند و به جای اینکه دیگران در فرهنگ و جامعه ما نفوذ داشته باشند ما از طریق ذخیره فرهنگی و میراث تصویری خود، فرهنگمان را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کنیم و مخاطبان جدیدی را پای سفره متنوع فرهنگی، دینی و ملی خودمان می‌نشانیم. این پروژه کاملا ایرانی است و سخت افزار و نرم افزار VOD توسط کارشناسان ایرانی ساخته شده است. در واقع می توان گفت که این طرح یک پروژه کاملا ایرانی است و افتخار می کنیم که یک پروژه ایرانی را در قالب VOD از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری طراحی کنیم و به مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی ارائه دهیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با این طرح در سال آینده با جلب مشارکت دیگر بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تهیه کنندگان و دارندگان محتوای فرهنگی بتوانیم ذخیره فرهنگی خود و آرشیو فرهنگی خود را تقویت کنیم تا هرکسی با هر ذائقه ای بتواند از این تولیدات استفاده کند. مؤسسه رسانه های تصویری ۲۰۰ فیلم را به تجمیع کنندگان ارائه داده است تا آنها هم در سرورهای خود قرار دهند. البته بارگذاری این فیلم ها زمان بر هستند اما فکر می کنم تا اواسط تعطیلات ۲۰۰ فیلم را در VOD داشته باشیم و به مرور فیلم های سینمایی، موسیقی و تئاتر نیز در این شبکه قرار می گیرند تا مردم بتوانند از گنجینه مناسبی در این زمینه استفاده کنند.

مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری گفت: «سینما سیار» از دیگر پروژه هایی است که در مؤسسه رسانه های تصویری دنبال می شود. بر اساس ماموریتی که رییس سازمان سینمایی به این مؤسسه محول کرده است، بعد از تلاش و رایزنی های مختلف به این جمع بندی رسیدیم که برای استان هایی که سینما ندارند و برای مردمی که هیچ دسترسی به سینما ندارند، بتوانیم پروژه «سینمای سیار» را فعال کنیم. این پروژه در کشورهای دیگر به خصوص در چین فعال است. در این زمینه یک دستگاه «سینما سیار» در چین را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از طریق تولیدات داخلی می توانیم دستگاهی به مراتب بهتر و قوی تر و با کیفیت بهتر در این زمینه تولید کنیم. در همین راستا قراردادی هم منعقد شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در تابستان سال ۹۵، ۱۰۰ دستگاه «سینما سیار» برای استفاده در استان های محروم و شهرهایی که فاقد سینما هستند، آماده می شود و مردم می توانند فیلم های روز سینمایی را در سینما سیار مشاهده کنند و با این طرح تعداد مخاطبان افزایش پیدا می کند.

ابطحی ادامه داد: در مرحله بعدی تعداد این دستگاه ها به ۵۰۰ عدد می رسد و امیدوارم با این طرح در شهرهای کوچک بدون سینما و مراکزی که مردم تجمع دارند، «سینما سیار» مستقر شود تا بتوانیم مردم را به سمت سینما جذب کنیم.

این مدیر سینمایی اظهار کرد: استارت اکثر برنامه هایی که قرار است در سال ۹۵ دنبال شوند، در سال ۹۴ زده شده و قرارداد بخشی از این ماموریت ها از جمله «سینما سیار» بسته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که سال ۹۵، سال استحکام سینما در سبد هزینه خانوار باشد و مؤسسه رسانه‌های تصویری بتواند با استفاده از مجموعه تلاش های صورت گرفته رونقی به سینما دهد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار