رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

سرپرست گروه تئاتر «این روزها» اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۵ دولت از سالن‌های خصوصی تئاتر حمایت و بلوغ هنرمندان تئاتر را در زمینه بایدها و نبایدها باور کند. محمد یعقوبی درباره فعالیت‌های خود در زمینه اجرای تئاتر در سال ۹۴  گفت: سال ۹۴ نمایش «برهان» را در کانادا به صحنه بردم که اولین […]

سرپرست گروه تئاتر «این روزها» اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۵ دولت از سالن‌های خصوصی تئاتر حمایت و بلوغ هنرمندان تئاتر را در زمینه بایدها و نبایدها باور کند.

محمد یعقوبی درباره فعالیت‌های خود در زمینه اجرای تئاتر در سال ۹۴  گفت: سال ۹۴ نمایش «برهان» را در کانادا به صحنه بردم که اولین چیزی که این اجرا برای من داشت این بود که کسی نبود از او اجازه بگیرم که آیا این نمایش را اجرا کنم یا نه. این مهمترین اتفاقی بود که برایم افتاد در حالیکه مسأله ساده‌ای است.

کارگردان نمایش «برهان» ادمه داد: نکته جالب دیگر این بود که ما از سه ماه قبل از اجرا می‌دانستیم که در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ اجرا داریم و اینکه نیاز نیست اجرا بازبینی شود تا مجوز دریافت کنیم.

وی با اشاره به آرزوهایی که برای تئاتر ایران دارد بیان کرد: آرزویم این است که نگاه قیم‌مآبانه در تئاتر ایران برداشته شود.

یعقوبی از راه‌اندازی سالن‌های خصوصی تئاتر اظهار خوشحالی کرد و متذکر شد: اگر دولت از این سالن‌های خصوصی حمایت نمی‌کند حداقل به لحاظ فعالیت برای آن‌ها مشکل ایجاد نکند. در کانادا هم سالن‌های خصوصی تئاتر وجود دارند ولی به حال خود رها نشده‌اند و بودجه‌ای سالانه دارند.

کارگردان‌ نمایش‌هایی چون «ماچیسمو» و «خشکسالی و دروغ» تعداد اجراهای بالا را امتیاز تئاتر ایران دانست و توضیح داد: در ایران تعداد اجراهای تئاتر بالا است ولی به عنوان مثال در کانادا اینگونه نیست ضمن اینکه گنج تئاتر ایران، تماشاگران آن هستند.

وی معتقد است اگر در تئاتر ایران ممیزی نباشد وضعیت تولید و اجرای آثار نمایشی بهتر خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به اجرای نمایش «یک دقیقه سکوت» در ماه آگوست ۲۰۱۶ به مدت ۷ شب در یک جشنواره بین‌المللی تئاتر کانادا، اظهار کرد: از ۶ ماه قبل از جشنواره می‌دانم که نمایش «یک دقیقه سکوت» را در کدام سالن و در چه تعداد اجرا، به صحنه خواهم برد در حالیکه در جشنواره تئاتر فجر تا یک هفته قبل از جشنواره نیز مشخص نیست که نمایش خود را می‌توانیم اجرا کنیم یا نه. زیرا باید یک هفته مانده به جشنواره نمایش‌ها بازبینی شوند و بعد از آن تصمیم گرفته شود که به آثار مجوز داده شود یا نه.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره احتمال اجرای اثری نمایشی در سال ۹۵ در تئاتر ایران، گفت: اگر مشکلی پیش نیاید دوست دارم اثری را در ایران به صحنه ببرم. نمایشنامه‌ای را خوانده‌ام و دوست دارم آن را در ایران اجرا کنم که احتمالا در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ خواهد بود.

سرپرست گروه تئاتر «این روزها» با بیان اینکه نمی‌دانم افزایش بودجه تئاتر به تئاتر کمک خواهد کرد یا نه، اظهار کرد: بزرگترین امید من در سال ۹۵ این است که مدیران دولتی بپذیرند که هنرمندان تئاتر قانون و محدودیت‌ها را می‌شناسند و امیدوارم بلوغ هنرمندان تئاتر پذیرفته شود. اگر هم قرار است برخوردی با یک اثر نمایشی شود بعد از اجرای آن اتفاق بیفتد نه پیش از اجرا.

یعقوبی ادامه داد: امیدوارم در سال ۹۵ از سالن‌های خصوصی تئاتر حمایت شود و دولت بودجه‌ای را برای حمایت از این سالن‌ها اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار