رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
رئیس سازمان سینمایی کشور:

۱۰۰سالن سینما در دست احداث است

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در جنگ رسانه ها و تصویرها برنده نیستیم، گفت: ما از قدرت تصویر که داشتیم به خوبی استفاده نکردیم. حجت الله ایوبی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه فیلم ارزش در استان زنجان، افزود: این جشنواره که نخستین تجربه در بخش فیلم کوتاه است قدرت تصویر را به خوبی […]

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در جنگ رسانه ها و تصویرها برنده نیستیم، گفت: ما از قدرت تصویر که داشتیم به خوبی استفاده نکردیم.

حجت الله ایوبی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه فیلم ارزش در استان زنجان، افزود: این جشنواره که نخستین تجربه در بخش فیلم کوتاه است قدرت تصویر را به خوبی تداعی می کند بنابراین باید برای ارتقا سطح جشنواره در سال های آتی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت معجزه آسای تصویر باید به خوبی معرفی شود اظهار کرد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که با قدرت تصویر باید خودمان را معرفی کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در جنگ رسانه ها و تصویرها برنده نیستیم، تاکید کرد: خوشبختانه جوانان ایرانی ظرفیت‌های خوبی برای معرفی کشور دارند، آن هادر عرض سه دقیقه با نمایش تصاویربه خوبی مطالب را بیان کرده‌اند، اما شاید ناتوانی از مدیران کشور بوده است که نتوانسته‌اند از این استعدادها خلاقانه استفاده کنند.

ایوبی تاکید کرد:تصویر  قدرت عجیبی دارد و می توان به استفاده از آن تصویر مناسبی از کشور و فعالیت های صورت گرفته در ایران به نمایش گذاشت.

وی افزود: جوانان می توانند همچون سهروردی، مولانا توانمند بوده و فعالیتهای خود را با استفاده از قدرت تصویر معرفی کنند چرا که جوانان ما خلاقیت و استعداد لازم برای این کار را دارند.

به گفته ایوبی طی یک سال هنرمندان ایرانی  در ۲۰۰ تا ۳۰۰ جشنواره جهانی، مقام کسب می‌کنند که شایسته قدردانی است.

مزیت ایرانیان فرهنگ و هنر است

ایوبی تصریح کرد:باید قدرت فرهنگ و هنر را به رسمیت بشناسیم چرا که مزیت ما ایرانیان فرهنگ و هنر است و ما را با فرهنگ و هنرمان می شناسند.

وی خاطر نشان کرد:  مردم دنیا به دنبال ارائه تصویری  زیبا از خود هستند و  این نظریه که جهان آینده، جنگ تصویرها است، تحقق پیدا کرده است.

به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور اهم اکنون در پهنای باند اینترنت بیش از ۶۰ درصد از موضوعات در قالب تصویر و بقیه نیز متن و گفتار ارائه می‎‌شود ، همین امر موجب نگرانی فعالان نشر کتاب شده است.

ایوبی افزود: طی سالهای گذشته همه افراد  در رده های سنی مختلف مشغول کتاب خواندن و مطالعه بودند،اما هم‌اکنون مردم به دیدن باور دارند و باید ببینند و باور کنند، گرچه باید اعتراف کرد  کتاب همیشه ارزش خود را خواهد داشت و هیچگاه دیجیتال و صفحه مجازی جای کتاب را نمی گیرد.

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در سینما و تئاتر افزود: در دنیایی هستیم که بشر راه‌های مختلفی برای گفت‌وگو دارد، اما ما با تمام قدرتی که در کشور داریم نتوانسته‌ایم در جنگ تصویرها خود را به خوبی معرفی کنیم، چرا که اگر این معرفی به خوبی محقق می شد، همه از عظمت ایران متحیر می‌شدند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز مردم ایران ساعت‌ها برای تماشای فیلم‌های سینمایی صف می‌ کشند، گفت: این امر به منزله استفاده از تولیدات فرهنگی و تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگی است.

۱۰۰ سالن سینما توسط بخش خصوصی در حال ساخت است

ایوبی با تاکید بر فراهم ساختن ساختارهای مورد نیاز در بخش فرهنگ گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ سالن سینما توسط بخش خصوصی در تهران در حال ساخت است و باید در استان زنجان هم مدیران پای کار بیایند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به راه‌اندازی شبکه «VOD» ابرازکرد: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگ،هنر و سینما که رهبرمعظم انقلاب بر آن تاکید دارند راه‌اندازی همین شبکه است، در «VOD» تمام تولیدات با نگاه اقتصادی قابل دریافت است و این سامانه به مردم اجازه می‌‎دهد که همه فیلم‌های ساخته شده در ایران را ببینند.

ایوبی گفت: ایران جزو نادر کشورهایی است که کودکان را در بخش فیلم آموزش می‌دهد و  امیدواریم که از این پس هم  فرهنگ یکی از دل گرمی ایرانیان باشد.

وی یاد آورشد: داشتن  یک سینما برای جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری زنجان بسیار کم است و باید مدیران برای رفع این کاستی وارد عرصه شوند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه به تعداد شهرها می‌توان جشنواره‌های مختلفی برگزار کرد، افزود: امروز نمی‌توان برای هنر مرزبندی کرد، هنر را باید قدر دانست و از نبوغ جوانان ایرانی بهینه استفاده کرد.

ایوبی با بیان اینکه امروز جهان در مقابل سینمای ایران سر تعظیم فرود آورده است، ابراز کرد: جوانه های امید در کشور روییدن گرفته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه سرانه تماشای فیلم ۵ برابر شده است، افزود: امسال در یک ماه به اندازه یک سال درسال‌های گذشته مردم به سینما رفته و برای هنر هزینه کرده اند.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تولیدات داخلی همان تحقق اقتصاد مقاومتی است که مردم از این فرهنگ داخلی استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار