رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

درحالی‌که حسن روحانی رئیس‌جمهوری در پی درگذشت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی دو روز عزای عمومی اعلام کرده است، سازمان صداوسیما چندان توجهی به این موضوع نشان نداده است. به‌گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، روز گذشته در شبکه‌های رادیو و تلویزیونی هیچ تغییری در شکل پخش برنامه‌ها، موسیقی‌ها و… داده نشد و حتی لوگوهای شبکه‌ها نیز به‌رنگ […]

درحالی‌که حسن روحانی رئیس‌جمهوری در پی درگذشت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی دو روز عزای عمومی اعلام کرده است، سازمان صداوسیما چندان توجهی به این موضوع نشان نداده است.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، روز گذشته در شبکه‌های رادیو و تلویزیونی هیچ تغییری در شکل پخش برنامه‌ها، موسیقی‌ها و… داده نشد و حتی لوگوهای شبکه‌ها نیز به‌رنگ مشکی در نیامد یا از خط مورب مشکی استفاده نکرد.

شاخص‌ترین تغییر پروتکل روزهای عزا در صداوسیما تغییر موسیقی حتی در برنامه هایی چون ۹۰ و کارتون‌های کودکان است که این مورد هم دیروز اتفاق نیفتاد.

این در حالی است که اصل ۱۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح می کند: «پس از مقام رهبری، رییس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است»، بنابراین وقتی او دو روز عزای عمومی اعلام کرده صدا و سیما موظف است دست کم به لحاظ نمادین اجرا کند.

این سازمان حتی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان نظام به این مناسبت را جزو خبرهای درجه‌چندم بخش‌های خبری خود جای داد.

البته تنها در این میان شبکه مستند یکی از خطبه های سی سال پیش ایشان در نماز جمعه تهران را پخش کرد و شبکه خبر هم بخش هایی از مراسم تشییع پیکر این مرجع فقید را پوشش می‌دهد، اما صدا و سیما نشان داد که با وجود فرمان رئیس‌جمهوری و درگذشت مرجع تقلیدی که هم از مؤسسان نظام جمهوری اسلامی بود و هم از مدیران ارشد نظام، پروتکل عزای عمومی را به شکل یکسانی اجرا نمی‌کند.

منبع : خبرگزاری آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار