رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

نرگس آبیار که امسال با فیلم جدیدش «نفس» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی بود، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی را دریافت کرد. همچنین نوید دانش نیز که با فیلم «دوئت» در این رویداد سینمایی حاضر بود، دو جایزه بهترین فیلم اول جشنواره و همچنین جایزه […]

نرگس آبیار که امسال با فیلم جدیدش «نفس» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی بود، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی را دریافت کرد. همچنین نوید دانش نیز که با فیلم «دوئت» در این رویداد سینمایی حاضر بود، دو جایزه بهترین فیلم اول جشنواره و همچنین جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) را کسب کرد. نرگس آبیار و نوید محمودی جایزه‌شان را به عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینما تقدیم کردند.

امسال رضا میرکریمی ریاست هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های اول، جشنواره بین‌المللی فیلم «تالین» را بر عهده داشت.

فیلم «نفس» که پخش بین‌المللی آن را محمد اطبایی بر عهده دارد، روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور و مادربزرگ در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

«دوئت» نیز به نویسندگی و کارگردانی نوید دانش با بازی پانته‌آ پناهی‌ها، آناهیتا افشار، علی تیموری، میثاق زارع و پژمان بازغی است. در خلاصه داستان آن آمده است: «مینو همسرش حامد را به دیدار سپیده می‌برد؛ زنی که همسرش با او گذشته مشترکی داشته است. این ملاقات یادآوری خاطرات گذشته آنهاست.»

امسال علاون بر فیلم‌های «نفس» و «دوئت»، مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان در بخش نمایش‌های ویژه، «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در بخش سینمای کودک و نوجوان، «من» ساخته سهیل بیرقی، «رفتن» ساخته نوید محمودی و «دختر» ساخته رضا میرکریمی در بخش فوروم به نمایش درآمدند.
منبع : خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار