رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

هادی رضوی، سرمایه‌گذار سری اول «شهرزاد» مدعی شده است که بارها حسن فتحی را به مناظره دعوت کرده تا برای شفاف شدن پرونده این مجموعه رو در رو صحبت کنند، اما فتحی از این اتفاق بیم دارد. او همچنین مدعی‌ است بازیگران «شهرزاد» دغدغه فرهنگی ندارند و فقط دستمزد بالای این مجموعه برای‌شان اهمیت دارند […]

هادی رضوی، سرمایه‌گذار سری اول «شهرزاد» مدعی شده است که بارها حسن فتحی را به مناظره دعوت کرده تا برای شفاف شدن پرونده این مجموعه رو در رو صحبت کنند، اما فتحی از این اتفاق بیم دارد. او همچنین مدعی‌ است بازیگران «شهرزاد» دغدغه فرهنگی ندارند و فقط دستمزد بالای این مجموعه برای‌شان اهمیت دارند وگرنه می‌توانستند مجانی کار کنند تا تکلیف پرونده مشخص شود.

هادی رضوی که به گفته خودش بیش از ۶۰ درصد سرمایه سری اول «شهرزاد» متعلق به اوست؛ در گفت‌وگو با آنا گفت: «چندین بار به آقای فتحی پیغام داده‌ام تا در فضایی عومی اسناد و مدارک‌مان را برای شفاف شدن وضعیت ارائه بدهم تا مردم متوجه شوند در این سریال چه گذشته و چه می‌گذرد.»

حسین شریعتمداری میان افراد حزب توده نشان داده شد

رضوی با اشاره به اتفاقی که در قسمت هفدهم این سریال رخ می‌دهد و حواشی بعد از آن گفت: «در قسمت هفدهم، عکس حسین شریعتمداری (مدیر مسئول روزنامه کیهان) میان عکس‌های افراد حزب توده نشان داده می‌شود که باعث دلخوری شریعتمداری شد و ما چندین بار عذرخواهی کردیم اما از آن روز رابطه من و آقای فتحی وارد حاشیه شد.»

صبر کنید تا تکلیف سیدمحمد امامی مشخص شود

این سرمایه‌گذار در ادامه گفت: «درست است که فیگور روشن‌فکری خوب است، اما نباید عقایدتان را پنهان کنید. آدم‌هایی که در بزنگاه‌ها عقایدشان را تغییر می‌دهند مرا یاد این واژه می‌اندازند: فاحشه سیاسی…! بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم هر اتفاقی در «شهرزاد» افتاد تمام شد و گذشت، الان باید صبر کنید تا تکلیف سیدمحمد امامی مشخص شود و بعد کار را ادامه بدهید.»

اگر عاشق مردم هستید مجانی کار کنید

او در مورد ادامه سریال «شهرزاد» گفت: «تنها زمانی این اتفاق می‌افتد که رضایت من به عنوان صاحب برند شهرزاد جلب شود وگرنه هیچ کاری نمی‌توانید بکنید و طبق اسناد و مدارک حتی یک لیوان هم به نام این مجموعه نمی‌توانید بسازید و وارد بازار کنید مگر اینکه ۵۰ درصد از سود آن به من تعلق بگیرد. شنیده‌ام با حمایت شرکت تصویرگستر پاسارگاد، کار پیش می‌رود. شرکتی که متعلق به سیدمحمد امامی است. اگر واقعا اعتقاد دارید که این بسته فرهنگی از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است؛ بسیار هم عالی، بدون دستمزد کار کنید تا تکلیف پرونده روشن شود. شما اگر ادعای کار فرهنگی دارید؛ بدون دستمزد کار کنید، من هم قول شرف می‌دهم مجموعه را مجانی در بازار منتشر کنم و مردم رایگان «شهرزاد» را ببینند. اگر عاشق مردم هستید مجانی کار کنید.»

با سیدمحمد امامی نان و نمک خورد‌ه‌ایم

هادی رضوی درحمایت از سیدمحمد امامی هم گفت: «هنوز تکلیف سیدمحمد امامی مشخص نشده و باید صبر کرد ایشان از زندان بیرون بیاید. آیا ایشان راضی هستند که سریال ساخته شود؟ اگر تا الان شکایت نکرده‌ام به این خاطر بوده که نمی‌خواهم پرونده‌ای به پرونده ایشان اضافه کنم، چون با او نان و نمک خورد‌ه‌ایم و انسان بسیار خوبی است.»

نمی‌گذارم سریال را بدون رضایت من بسازند

رضوی در مورد سهم خود از «شهرزاد» گفت: «بیش از ۶۰ درصد این مجموعه متعلق به من است اما در قرارداد ۱۰۰ درصد مالکیت به نام سیدمحمد امامی خورده است و از این ماجرا بی‌خبر بودم. صاحب اثر سرمایه‌گذار است و عوامل این سریال می‌خواهند در روزهایی که سیدمحمد امامی در زندان بسر می‌برد؛ سریعا کار را تمام کنند غافل از اینکه هر وقت که اراده کنم جلوی این سریال را می‌گیرم. نمی‌خواهم کار به آن‌جا برسد و جو منفی علیه‌ام راه بیافتد و مردم فکر کنند من آدمی ضدفرهنگ هستند اما کارگردان این سریال دارد از شرایط سوءاستفاده می‌کند و من نمی‌گذارم سریال را بدون رضایت من بسازند.»

امیدوارم این اتفاق‌ها محبوبیت‌ بازیگران «شهرزاد» را از بین نبرد

وی با اشاره به مالکیت «شهرزاد» گفت: «مگر من می‌توانم «نهنگ عنبر ۳» را بسازم؟ می‌توانم بدون اجازه از صاحبان اثر، مجموعه «پایتخت ۵» را بسازم؟ امیدوارم این اتفاق‌ها محبوبیت‌ بازیگران مجموعه «شهرزاد» را از بین نبرد و مردم متوجه ماهیت واقعی خواسته عوامل و بازیگران سریال نشوند که دغدغه فرهنگی فقط بهانه‌ای برای دستمزدهای بالاست…»

برای تمام بازیگران و عوامل دست‌مزد بالایی در نظر گرفتیم

رضوی در ادامه گفت: «شنیده‌ام در سینمای هالیوود، وقتی بازیگر بزرگی در یک پروژه شرکت می‌کند؛ چند درصد از قرارداد گرا‌ن‌قیمتش را به عوامل ضعیف‌تر می‌دهد اما این اتفاق در «شهرزاد» اصلا نیفتاد. ما برای تمام بازیگران و عوامل دست‌مزد بالایی در نظر گرفتیم اما نتیجه تمام کارهای‌مان با نیت فرهنگی را جور دیگری گرفتیم.»

شب دراز است و قلندر بیدار…

رضوی که با قطعیت اعلام کرد می‌تواند جلوی این پروژه را بگیرد و فعل مدارا کرده است، در ادامه گفت: «تا امروز مدارا کرده‌ام وگرنه می‌توانستم جلوی صدور پروانه ساخت را بگیرم. «شهرزاد» برندی است که متعلق به من است و نمی‌گذارم عده‌ای از آن استفاده سیاسی بکنند. نیمی از این سریال معلق به هادی رضوی است و قراردادها و اسناد هم وجود دارد و فقط می‌توانم بگویم: شب دراز است و قلندر بیدار… بالاخره سر بزنگاه جلوی این سریال را می‌گیرم و امیدوارم کسی ناراحت نشود.»

باز هم این پولدارها که معلوم نیست از کجا پول آورده‌اند

وی که معتقد است جوی منفی علیه‌اش درست شده وگرنه از کسانی است که دغدغده فرهنگ دارد، در ادامه گفت: «متاسفانه جو منفی‌ای علیه من درست شد که به حجاب بازیگران ایراد گرفته‌ام در صورتی که این‌چنین نبود و فقط تذکری داده بودم برای امکان نمایش این مجموعه در شبکه‌های تلویزیونی. حسن فتحی چهره مردمی‌تری دارد و آدم‌های مثل ما تا حرف می‌زنیم: می‌گویند عده‌ای با ریش معلوم نیست چه می‌خواهند در فضای فرهنگی؟! تا اسم سرمایه‌گذار می‌آید می‌گویند: باز این پولدارها که معلوم نیست از کجا پول آورده‌اند؛ آمدند…»

دیگر هرگز کار مشترک نخواهم کرد

رضوی در پایان هم به فعالیت بعدی‌اش در شبکه خانگی اشاره کرد: «دیگر هرگز کار مشترک نخواهم کرد و تنهایی سرمایه‌گذاری می‌کنم. این روزها مشغول تدارک سریالی برای شبکه خانگی و به کارگردانی بهرام توکلی هستم که یکی از کارهای پربازیگر و مطرح خواهد بود. این کار هم اکنون در مرحه نگارش فیلم‌نامه است و هم‌زمان مشغول بستن قراردادها هستیم.»

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار