رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

محمد زرین دست، سینماگر پیشکسوت کشورمان شامگاه دوشنبه ۸ آذرماه به دیار باقی شتافت.  محمد زرین دست که اهالی سینما او را با نام تونی زرین دست می‌شناسند، شامگاه دوشنبه ۸ آذرماه بر اثر تومور در کیسه صفرا، دار فانی را وداع گفت. زرین دست اولین فیلم خود را در سال ۱۳۴۶ با نام «هاشم […]

محمد زرین دست، سینماگر پیشکسوت کشورمان شامگاه دوشنبه ۸ آذرماه به دیار باقی شتافت.

 محمد زرین دست که اهالی سینما او را با نام تونی زرین دست می‌شناسند، شامگاه دوشنبه ۸ آذرماه بر اثر تومور در کیسه صفرا، دار فانی را وداع گفت.

زرین دست اولین فیلم خود را در سال ۱۳۴۶ با نام «هاشم خان» ساخت که در آن دوره مورد توجه مردم قرار گرفت. او پیش از انقلاب چند فیلم دیگر را هم کارگردانی کرد؛ اما به یکباره و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرد و از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۸۵ کار جدی در سینما انجام نداد. زرین‌دست فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشگاه کالیفرنیا در یوسی‌ال‌ای لس‌آنجلس است. وی فعالیت هنری را با تئاتر آغاز کرد.

وی در طول سالها فعالیت خود در حوزه سینما کارگردانی آثار چون «قفس طلایی»، «سرگیجه»، «شهر آفتاب»، «فاتحین صحرا»، «از یاد رفته»، «شکوه قهرمان»، «پلی به سوی بهشت»، «جاده تبهکاران»، «وسوسه شیطان» و «هاشم خان » را در کارنامه خود ثبت کرده است.

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار