رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
اجرای ارکستر سمفونیک تهران پس از دوماه سکوت

اجرای «برباد رفته» توسط ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران پس از دوماه سکوت، با حرکت چوب رهبری شهرداد روحانی به صدا درآمد. در ابتدای این اجرا که در پایان ماه صفر در تالار وحدت روی صحنه رفت، قطعه کنسرتو در «ر مینور» برای دو ویولن اثر یوهان سباستین باخ – آهنگساز شهیر آلمانی – اجرا شد. مونیکا لران و علیرضا چهره […]

ارکستر سمفونیک تهران پس از دوماه سکوت، با حرکت چوب رهبری شهرداد روحانی به صدا درآمد.

در ابتدای این اجرا که در پایان ماه صفر در تالار وحدت روی صحنه رفت، قطعه کنسرتو در «ر مینور» برای دو ویولن اثر یوهان سباستین باخ – آهنگساز شهیر آلمانی – اجرا شد. مونیکا لران و علیرضا چهره قانی سولیست‌های ویولن این قطعه بودند.
در ادامه با حضور نوازندگان سازهای بادی و ضربی قطعه شماره ۸ «آواهای اسلوانی» ساخته آنتونین دورژاک و مارش اسلوانی اثر پیتر چایکوفسکی نواخته شدند.

پس از تنفس و استراحتی کوتاه، قطعات «اورتور خفاش» ساخته یوهان اشترواس، «پاوان» اثر گابریل فوره و سمفونی «آوای مردگان» اثر گامیل سن سانس اجرا شدند. قطعه «بر فراز کوه سنگی» اثر مودست مورسورسکی نیز در این کنسرت اجرا شد.

پس از پایان برنامه‌ای که ارکستر سمفونیک تدارک دیده بود، شهرداد روحانی از صحنه خارج شد و با تشویق مداوم مخاطبان دوباره بازگشت و «اورتور خفاش» را دوباره اجرا کرد.
در ادامه روحانی با اشاره به این‌که این کنسرت امروز یک سانس دیگر در ساعت ١٨:٣٠اجرا داشت، گفت که ارکستر، موسیقی فیلم «برباد رفته» اثر ماکس اشتاینر را خواهد نواخت.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار