رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 20 آذر 1395 - 20:44
  • کد خبر : 1842
  • تئاتر
  • چاپ خبر : زنگ افتتاح نمایش «خواستگاری به سبک مبارک» در «همای سعادت» نواخته شد

زنگ افتتاح نمایش «خواستگاری به سبک مبارک» به کارگردانی حمیدرضا مرادی  توسط عزت‌الله رمضانی فرد بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر در «همای سعادت» نواخته شد. به گزارش روابط عمومی «همای سعادت»، آیین افتتاح این نمایش پنجشنبه، ۱۸ آذر با حضور محمدعلی ساربان، نوید فرح مرزی، حسن اسدی، عظیم موسوی و  جمعی از هنرمندان و […]

زنگ افتتاح نمایش «خواستگاری به سبک مبارک» به کارگردانی حمیدرضا مرادی  توسط عزت‌الله رمضانی فرد بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر در «همای سعادت» نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی «همای سعادت»، آیین افتتاح این نمایش پنجشنبه، ۱۸ آذر با حضور محمدعلی ساربان، نوید فرح مرزی، حسن اسدی، عظیم موسوی و  جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در تماشاخانه «همای سعادت» برگزار شد.

عزت‌الله رمضانی فرد که زنگ افتتاح این نمایش را به صدا درآورد، در سخنانی خوشحالی خود را از اجرای یک نمایش آیینی – سنتی در تنها تماشاخانه استاندارد غرب تهران ابراز کرد و افزود: سیاه‌بازی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و درباره ارزشمندی‌اش همین بس که از هیچ کشوری وارد نشده، بلکه در بستر فرهنگ ایران متولدشده و رشد و نمو داشته است.

این بازیگر پیش‌کسوت تصریح کرد: این‌گونه نمایش فقط به‌قصد سرگرمی و سرخوشی اجرا نمی‌شود بلکه رویکردی انتقادی دارد و در قالب طنز به موضوعات اجتماعی، سیاسی، عاطفی و .. می‌پردازد.

رمضانی فرد با اشاره به تاریخچه  سیاه‌بازی یا نمایش روحوضی در ایران، گفت: هنرمندان این نمایش از قدیم برای  مردم عزیز و صاحب نفوذ بودند، تا حدی که بزرگان دربار پادشاهان در مواقعی از این نفوذ بهره می‌بردند و از دلقک‌ها می‌خواستند واسط بین آن‌ها و پادشاه بشوند.

وی گفت: بعدها دلقک‌ها جای خودشان را به سیاه (مبارک) و حاکم (حاجی) در این نمایش دادند، سیاه، بامزه‌ای است که با شوخی‌هایش لبخند بر لب مردم می‌آورد و نقدی هم بر اوضاع جامعه می‌زد.

وی افزود: بداهه گویی محور اصلی این نوع نمایشنامه است و مرحوم سعدی افشار تسلط شگفت‌انگیزی در این زمینه داشت و همین مسئله او را برای رسانه‌های برون‌مرزی نیز عزیزکرده بود.

در ادامه این مراسم عظیم موسوی کارگردان و پژوهشگر نمایش‌های ایرانی با انتقاد از وضعیت نمایش‌های آئینی گفت: متأسفانه امروز، هر آنچه به آیین و سنت ما بازمی‌گردد، حمایت نمی‌شود و فضای مدرن در فرهنگ ما رسوخ کرده است.

وی افزود: متأسفانه از نمایش‌های سنتی ما حمایتی نمی‌شود، این در حالی است که تجربه اجراهای من در اروپا و.. نشان داد همه طالب این دست از نمایش‌های ما هستند،  قرار نیست به کشور ما سفر کنند و نمایش‌نامه‌های بکت را ببیند.

«خواستگاری به سبک مبارک» با نویسندگی هادی شیرمحمدی و کارگردانی حمیدرضا مرادی تا ۱۰ دی هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱ روی صحنه می‌رود.

این نمایش با بازی هادی شیرمحمدی و حمیدرضا مرادی اجرا می‌شود و داستان مبارک است که عاشق دخترحاجی است، اما به خودش اجازه نمی‌دهد از حاجی دخترش را خواستگاری کند. او با هماهنگی دختر نقشه‌ای می‌کشد تا به خواسته‌اش برسد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به گروه نوازندگان امید محمدی ، علی جباری ، حامد جلایی، طراح صحنه مهدی یوسفیان، طراح پوستر و بروشور و عکاس سارا داودی، طراح گریم علی گودینی،گریمور مریم خدادادی، دستیار کارگردان شادی کارآیین، منشی صحنه پریسا راد، مدیر صحنه طهمورث ایرانشاهی، روابط عمومی حمیدرضا نوری و مهربان عطایی و مشاور رسانه‌ای مطهره کشاورز اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار