رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

با اوج گرفتن اختلافات مسعود کیمیایی و منصور لشگری قوچانی نمایش فیلم قاتل اهلی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. پس از آن که مسعود کیمیایی اعلام کرده بود به دلیل ناقص بودن فیلمبرداری «قاتل اهلی» این فیلم را اثر خود نمی‌‌داند، حالا این کارگردان در این نامه […]

با اوج گرفتن اختلافات مسعود کیمیایی و منصور لشگری قوچانی نمایش فیلم قاتل اهلی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. پس از آن که مسعود کیمیایی اعلام کرده بود به دلیل ناقص بودن فیلمبرداری «قاتل اهلی» این فیلم را اثر خود نمی‌‌داند، حالا این کارگردان در این نامه ای به دبیر جشنواره فیلم فجر خواستار جلوگیری از نمایش فیلمش در جشنواره فجر شده است.

مسعود کیمیایی در نامه اش خطاب به دبیر جشنواره نوشت:

«فیلم «قاتل اهلی» را بدون اطلاع من، مدیر فیلمبرداری، برنامه ریز، دستیار اول کارگردان و بخشی از بازیگران را تهیه‌کننده فیلم تعطیل کرده است. یکی از احتیاجات تالیف هنری، پول است. مگر آن کس که پول می‌دهد می‌تواند تالیف اثری را تعطیل کند؟

۱-فیلم «قاتل اهلی» نوشته و ساخته من تمام نشده است، فصل‌های مانده و کارهای دیجیتالی آن مانده است.

۲-موسیقی این فیلم با نظر و حضور در اجرا با بنده است.

۳- دفتر عکس‌نویسی (دکوپاز) این فیلم در خانه من است، چطور فیلم مونتاژ شده در حالی که کارهای آقای دهقان را در مونتاژ می‌رسند، اما لازم به ذکر است هر مونتور دیگری بدون دفتر عکس نویسی نمی‌تواند داستان، ریتم و حجم مدت فیلمی را حدس بزند.

۴-دستمزد بعضی از عوامل مانده است.

۵. پرده های تبلیغاتی فیلم با نظرگاه این بنده یک سو باشد.

فیلم قاتل اهلی هنوز تمام نیست، فیلمبرداری می‌خواهد، موسیقی می‌خواهد، تدوین کامل می‌خواهد. در غیر این صورت تقاضا دارم این اثر نیمه مرا برای نمایش در جشنواره فجر و یا هر جای دیگری متوقف نمایید. این اثر مخدوش زخمی و نیمه تمام است. حنی نمایش خصوصی آن هم از نظر این مولف جرم است.

%d9%82%d8%a7%d8%aa%d9%84-%d8%a7%d9%87%d9%84%db%8c

شنیده شده است در جلسه ای با حضور طرفین ماجرا برگزار شد و تهیه‌کنده ملزم به رعایت سه شرط از جمله فیلمبرداری دو سکانس باقیمانده، انجام مراحل فنی با نظارت کارگردان و تسویه حساب با عوامل پروژه شد. اما با انجام نشدن این موارد مسعود کیمیایی نامه خود به دبیر جشنواره را رسانه ای کرده است.

پیش تر اختلاف بین بهمن فرمان آرا و تهیه کننده فیلم دلم می‌خواد باعث توقف چند ساله نمایش اکران این فیلم شده است. امید می رود خانه سینما با ساز و کاری بهتر تکلیف فیلم ها را در این مواقع جهت نمایش روشن سازد.

منبع : سلام سینما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار