رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 11 دی 1395 - 09:13
  • کد خبر : 2445
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «شازده کوچولو» به خانه موزه انتظامی می رود

نمایش «شازده کوچولو» با برداشتی نو از کتاب «شازده کوچولو» و شخصیت نویسنده‌ آن آنتوان دوسنت‌اگزوپری، توسط گروه تئاتر «اگزیت» در خانه موزه انتظامی به صحنه می رود. این برداشت بر اساس تحلیل دو روانکاو برجسته‌ ماری‌لوئیس فون فرانتس مهم‌ترین شاگرد کارل گوستاو یونگ و اوگن دروئرمان از روانشناسان مکتب فروید انجام شده است. خلبان […]

نمایش «شازده کوچولو» با برداشتی نو از کتاب «شازده کوچولو» و شخصیت نویسنده‌ آن آنتوان دوسنت‌اگزوپری، توسط گروه تئاتر «اگزیت» در خانه موزه انتظامی به صحنه می رود.

%d8%b4%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87-%da%a9%d9%88%da%86%d9%88%d9%84%d9%88

این برداشت بر اساس تحلیل دو روانکاو برجسته‌ ماری‌لوئیس فون فرانتس مهم‌ترین شاگرد کارل گوستاو یونگ و اوگن دروئرمان از روانشناسان مکتب فروید انجام شده است.

خلبان در این نمایش، زنی است که خلبان هواپیمای جنگنده بوده و در پی آسیب‌های روانی ناشی از جنگ، در آسایشگاه روانی بستری شده است. شازده کوچولوی این خلبان، دختر جوانی است که خلبان طی یکی از ماموریت‌های خود در پی خراب شدن هواپیمایش در کویر با او روبرو شده است. بر اساس تحلیل دو روانشناس فوق‌الذکر، هم سنت‌اگزوپری و هم شخصیت خلبان این نمایش از عقده‌ مادر منفی و نیز سندرم نوجوان ابدی رنج می‌برند.

اجرای صحنه‌ای این داستان و بازگو کردن وقایع توسط خلبان، در واقع جلسه‌ درمانی اوست. این نمایش ادغامی است از فیلم و تئاتر که در نمایی نزدیک، درامی روانی را شکل داده‌اند.

در بخش صحنه، فرشته حسینی نقش شازده کوچولو و لیلی شجاعی نقش خلبان را ایفا می‌کنند. اردوان عزیزی آهنگساز و نوازنده‌ موسیقی این نمایش است. در بخش فیلم نیز منصور میرزابابایی، مریم صیادمقدم، غزاله کنعان‌پناه، کیارش لبانی، آویشن بیکایی، ایرج تدین، محمدمصطفی ملک، شیوا خاکپور، نازنیک گالوستانیان و فهیمه کوشا ایفای نقش می‌کنند. مترجم این اثر از زبان انگلیسی شیرین میرزانژاد و طراح و کارگردان آن مهرداد خامنه‌ای است.

این برداشت گروه تئاتر اگزیت از «شازده کوچولو» پیش از این برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به زبان نروژی در کشور نروژ و در سال ۲۰۰۷ در آلمان به زبان آلمانی روی صحنه رفته است. این اثر از ‍۱۲ دی ماه ۹۵ به عنوان بخشی از رپرتوار ثابت این گروه، در تهران در خانه‌موزه استاد انتظامی روی صحنه می رود.

منبع : برنا

 

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار