رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
اختتامیه دومین جایزه محمود استادمحمد

معرفی برگزیدگان دومین جایزه محمود استاد محمد

به گزارش سینماخانه، برگزیدگان دومین جایزه استاد محمد طی مراسمی مشخص شدند.  این مراسم که در تاریخ شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۵ به همت بنیاد محمود استادمحمد، در سالن تئاتر شهر برگزار و با استقبال هنرمندان مواجه شد. در این جشنواره، از میان ۱۳۵ اثر ارائه شده ، ۱۱۵ اثر به دوره داوری راه پیدا […]

به گزارش سینماخانه، برگزیدگان دومین جایزه استاد محمد طی مراسمی مشخص شدند.  این مراسم که در تاریخ شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۵ به همت بنیاد محمود استادمحمد، در سالن تئاتر شهر برگزار و با استقبال هنرمندان مواجه شد. در این جشنواره، از میان ۱۳۵ اثر ارائه شده ، ۱۱۵ اثر به دوره داوری راه پیدا کردند که از این میان ۹۰ اثر در قالب تألیفی و ۲۵ اثر اقتباسی بودند. در این راستا، از میان آثار ارائه شده ۸۵ اثر به صورت چاب کتاب و ۳۰ اثر نیز به اجرا در آمده بودند. در این مراسم که با حضور جناب آقای علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت از فریده فرجامی، اولین بانوی نمایشنامه نویس ایران و خالق آثاری همچون، تاج ماه، عروس، خانه بی بزرگتر، نان سنگک و سیندخت تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش دیگری از  سعید دولتی، میکائیل شهرستانی، پرستو گلستانی، سامان ارسطو و غزل معصومی به عنوان کارگردان هایی که در سال گذشته آثار زنده یاد استادمحمد را به صحنه برده اند، قدردانی شد.

2330855

در ادامه نیز ضمن تقدیر از ایمان افشاریان (جنایات و مکافات) و دکتر ناصر بخت (حکایت مرده بی صاحب)، جایزه بهترین نمایشنامه اقتباسی به حمید امجد نویسنده نمایشنامه سه خواهر اهدا شد. در ادامه مراسم، بخشی از نمایش دیوان تئاترال به نویسندگی استاد محمد و به کارگردانی روزبه حسینی اجرا شد. در پایان ضمن تقدیر از نادر برهانی مرند (تهران زیر بال فرشتگان) و حمید رضا نعیمی (سقراط) ، جایزه بهترین نمایشنامه تالیفی، به محمد رحمانیان نویسنده اثر اسب های سال ۵۹ هجری شمسی، اهدا شد.

سینماخانه/محسن رودباری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار