رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

عوامل فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی با توجه به اعلام زود هنگام کاندیداهای جشنواره، در نشست رسانه‌ای این فیلم در برج میلاد حاضر نشدند. عصر ۱۹ بهمن ماه فیلم «فصل نرگس» در برج میلاد به نمایش در آمد اما با وجود آنکه خبرنگاران و عکاسان در سالن نشست برای پرسش و پاسخ حاضر شده […]

عوامل فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی با توجه به اعلام زود هنگام کاندیداهای جشنواره، در نشست رسانه‌ای این فیلم در برج میلاد حاضر نشدند.

عصر ۱۹ بهمن ماه فیلم «فصل نرگس» در برج میلاد به نمایش در آمد اما با وجود آنکه خبرنگاران و عکاسان در سالن نشست برای پرسش و پاسخ حاضر شده بودند، فقط تهیه‌کننده این فیلم به نمایندگی از گروه در جلسه حاضر شد.

سحر صباغ‌سرشت با اشاره به اینکه به نمایندگی از گروه فیلم «فصل نرگس» در این جلسه حضور دارد، گفت: ناخوش احوالی کل عوامل حرفه‌ای فیلم «فصل نرگس» از روند برگزاری جشنواره از زمان انتخاب فیلم‌ها تا داوری شدن و اطلاع‌رسانی نابهنگام و ناگهانی نامزدها است اما اینکه عوامل فیلم در نشست حضور پیدا نکردند از خشم، غضب و ناراحتی نیست.

وی افزود: علت مهم‌تر این موضوع که امروز به تنهایی و به نمایندگی از همکارانم در اینجا حاضر شده‌ام، این است که میزبان شما باشم چه بسا که وقتی نامزدهای جشنواره اعلام می‌شوند، در واقع جشن تمام شده است. اگر می‌خواستم بی‌رحمانه تصمیم بگیرم نباید می‌گذاشتم «فصل نرگس» نمایش داده شود تا اینقدر مهجور نماند.

صباغ سرشت گفت: حداقل می‌شد این فیلم را در شرایط بهتری از نظر تعداد مخاطبان نمایش داد تا اگر کسی هم دوست نداشت سالن را ترک می‌کرد اما اینکه کاندیداها را دو روز مانده به پایان جشن و دو روز مانده به پایان نمایش فیلم‌ها در کاخ اصحاب رسانه اعلام می‌کنند، تعداد مخاطب را کم می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین ما نخواستیم وقت جشنواره را خیلی بگیریم به همین دلیل تنها آمدم تا کمتر وقت گرفته شود. و در عین حال وقت شما اهالی رسانه را کمتر می‌گیریم چون ساعت ۶ امروز همگی باید برای جشنی که در «خانه همایش» برای کاندیداها برگزار می‌شود، حضور داشته باشیم.

صباغ سرشت گفت: اما این قول را می‌دهم که حتما پس از جشنواره حتی با حضور آقای گبرلو و در فضای خیلی صمیمی، امن و مطمئن فیلم سینمایی «فصل نرگس» را فقط برای اصحاب رسانه و منتقد نمایش دهیم تا پس از آن جلسه نقد و بررسی با پرسش و پاسخ و با حضور تمام عوامل برگزار شود.

این تهیه‌کننده در پایان سخنان خود تاکید کرد: اصلا غضب، خشم و ناراحتی وجود ندارد. انتخاب و داوری نباید سلیقه‌ای باشد ولی ظاهرا هست. ما به نظر آنها احترام می‌گذاریم و با این حال مفتخریم که در لیست کاندیداها نیستیم اما علت ما از حضور نداشتن در نشست به نشانه اعتراض نیست.

او در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران از اینکه چرا پیش از شروع نشست این مساله را مطرح نکردید، گفت: پس از پایان فیلم به چنین تصمیم‌گیری رسیدیم.

با این حال مجری نشست هم در انتقاد به حضور نداشتن عوامل فیلم خاطرنشان کرد که در بسیاری از جشنواره‌های دنیا دو روز مانده به اختتامیه کاندیداها اعلام می‌شوند و در جشنواره فیلم فجر هم چند سالی است این اتفاق می‌افتد.

صباغ سرشت در پایان صحبت‌های خود که البته از سوی بسیاری از خبرنگاران مورد قبول واقع نشد، گفت: هنگام نمایش فیلم یکی از منتقدان که در یکی از برنامه‌های سینمایی فیلم‌ها را نقد می‌کند از سالن خارج شد و من می‌خواهم بگویم دوست منتقد! شما تا فیلم را کامل نبینی، نمی‌توانی آن را نقد کنی!

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار