رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 16 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» که نخستین فیلم سینمایی او در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و در بخش‌هایی کاندید شده بود، از کاندیداتوری جشنواره انصراف داد. منیر قیدی کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی ها» در پی اعتراض به داوری‌های سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر از کاندیداتوری انصراف داد. متن این پیام به […]

کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» که نخستین فیلم سینمایی او در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و در بخش‌هایی کاندید شده بود، از کاندیداتوری جشنواره انصراف داد.

منیر قیدی کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی ها» در پی اعتراض به داوری‌های سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر از کاندیداتوری انصراف داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«حضور در هر رقابتی و تن دادن به قواعد  داوری بخشی مهم از روحیه کمال طلبی و حتی جاه طلبی هر هنرمندی است. اما این حضور هنگامی ارزش دارد که در مواجهه با حسادت و جهالت و بلاهت  و حذف، قربانی نشود .فیلمنامه ویلایی ها روایتی است که به قدر بضاعت خود و به گواه آرا و نظرها و بازخوردهای متنوع، فروتنانه و بی ادعا بر دلِ مخاطبانِ أصلیِ ان نشسته است و سهمِ هنرمندانِ این فیلم را در ادایِ  دِین به مقطعِ مهمی از تاریخ این سرزمین و به دست اوردن دلِ خانواده های شهدا و جانبازان ِ دریا دل براورد کرده است.  من این دستاوردِ اسمانی را با جدال های حقیرانه و کوربینانه رقابت های زمینیانِ در گِل مانده،  تاخت نمی زنم و به یاد و خاطره همان «یارانی که غریبانه رفتند از این خانه» ارزش و حرمتِ غریبانگی هایی از این دست را در تنهایی خود با زیبایی بیشتری احساس می کنم و این حال را به نامزدی ها و مرتبه های دیگری که در دستِ آدمیانِ ریاکار ، حقیر شده است نمی دهم؛ و از سعید ملکانِ عزیز تمنا و استدعا دارم با همان نگاهِ مؤلفانه و حسنِ نیتی که به سینمای ایران دارد ، همچنان به خطر کردن درآزمودن عرصه ها و استعدادهای جدید بپردازد و دل قوی داشته و راهش را ادامه دهد که ؛ «خداوند عزت دهد»

ارادتمند: منیر قیدی»

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار