رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • دوشنبه 25 بهمن 1395 - 20:59
  • کد خبر : 4708
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای نمایش “گالیله” در تالار مولوی

به گزارش سینماخانه، نمایش “گالیله” ، برنده تندیس نمایش گروهی از نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران ؛ نوشته “برتولت برشت” و به کارگردانی “نازنین زهرا رفیعی” هر شب ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۵ در تالار مولوی به روی صحنه می رود. “گالیله” آخرین نمایشنامه برتولت برشت نمایشنامه ‌نویس آلمانی، در سال ۱۹۳۸ میلادی نوشته […]

به گزارش سینماخانه، نمایش “گالیله” ، برنده تندیس نمایش گروهی از نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران ؛ نوشته “برتولت برشت” و به کارگردانی “نازنین زهرا رفیعی” هر شب ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۵ در تالار مولوی به روی صحنه می رود.

“گالیله” آخرین نمایشنامه برتولت برشت نمایشنامه ‌نویس آلمانی، در سال ۱۹۳۸ میلادی نوشته و برای نخستین بار در سال ۱۹۴۳ در شهر زوریخ به روی صحنه رفت. این نمایشنامه درامی است از زندگی مردی دانشمند که اثبات می‌کند خورشید ثابت است و این زمین است که دور آن می‌چرخد. این نمایشنامه در پانزده صحنه پیرامون حوادث تاریخی اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا سپری می‌شود. خط داستانی نمایشنامه از سپیدی سحر، درخانه کوچک گالیله چهل و شش ساله، واقع در ونیز آغاز و در تاریکی شب در خانه بزرگ او در روستایی از حوالی فلورانس در حالیکه گالیله هفتاد و هشت ساله می باشد به پایان می رسد.

نازنین زهرا رفیعی، کارگردان این نمایش به سینماخانه گفت: زمانی که مشغول تحقیق برای پروژه پایان نامه بودم، این نمایش را با توجه به موقعیت ها و مناسبات درون نمایشنامه که به جامعه معاصر ما نزدیک بود برای اجرا انتخاب کردم. ضمن آنکه در طول تمرین ها متن، خلاصه تر شد و تحقیقات لازم بر روی شیوه اجرایی برشت نیز انجام گرفت. همچنین سعی کردیم زبان نمایش را تا حدودی به زبان محاوره نزدیک کنیم تا ارتباط مخاطب با نمایش بیشتر شود و گفتمان دیالکتیک برشت را در عناصر اجرایی نمایش مانند کار بازیگران، طراحی صحنه، ورود و خروج ها مشهودتر باشد.

در این نمایش مینا رمضانی، کیوان محمدی، آوا متوقع، سپیده علیزاده، بی‌تا مهدی زاده، راشین دیدنده، سحر کشتکار به ایفای نقش می پردازند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه کننده: محمدحسین زیکساری؛ مترجم: حمید سمندریان؛ دراماتورژ: مرتضی حسین زاده؛ طراح گرافیک: بهراد جوانبخت؛ طراح صحنه و نور: مرتضی حسین زاده؛ طراح لباس: نازنین زهرا رفیعی؛ دستیارکارگردان: یاسمن مرادی؛ منشی صحنه: فایزه منوچهری
سینماخانه/ خبرنگار: محسن رودباری – عکاس: مهدی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار