رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • سه شنبه 26 بهمن 1395 - 19:18
  • کد خبر : 4773
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “کلاه آهنی ها” تا ۲۹ بهمن ماه در تماشاخانه باران

به گزارش سینماخانه، نمایش “برای کلاه آهنی‌ها” به نویسندگی و کارگردانی “پژمان عبدی” هر شب ساعت ۱۹:۰۰ از ۱۴ تا ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۵ در تماشاخانه باران به روی صحنه می رود. این نمایش که در هشتمین جشنواره سراسری ماه موفق به دریافت پنج جایزه بهترین نمایشنامه، بهترین کارگردان، بهترین طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن و […]

به گزارش سینماخانه، نمایش “برای کلاه آهنی‌ها” به نویسندگی و کارگردانی “پژمان عبدی” هر شب ساعت ۱۹:۰۰ از ۱۴ تا ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۵ در تماشاخانه باران به روی صحنه می رود.

این نمایش که در هشتمین جشنواره سراسری ماه موفق به دریافت پنج جایزه بهترین نمایشنامه، بهترین کارگردان، بهترین طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد شده است؛ با درون مایه ای طنز، به مقوله جنگ و عواقب آن می‌پردازد و داستان سه سرباز را روایت می کند که کشته شده اند و در مکانی برزخ مانند، مانده اند و منتظرند تا توسط فرشته ای به دنیای پس از این، برده شوند.

کلاه آهنی ها شامل صحنه های زیبای کمدی است که علاوه بر خنداندن تماشگران موفق شده تماشاگر را به فکر فرو ببرد تا درباره عواقب مخرب جنگ به تفکر بپردازد و از این لحاظ باید به تیم کارگردانی و بازیگری این نمایش تبریک گفت.

پژمان عبدی، نویسنده و کارگردان، نمایش به سینماخانه گفت: به نظر من یکی از مهمترین مسائلی که ممکن است دغدغه هر انسانی باشد و من به عنوان یک فرد تئاتری لازم دیدم تا به آن بپردازم مسئله جنگ هست. چرا که بخش بزرگی از دنیا درگیر جنگ هستند. دوران کودکی خود من در جنگ گذشته و به همین دلیل تصمیم گرفتم درباره جنگ بنویسم. برای این کار ژانر کمدی را انتخاب کردم تا تماشاگر بتواند ارتباط بیشتری با کار برقرار کند.

محمد علی حسینعلی پور، میثاق زارع، پژمان عبدی و مهتاب شیروانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به مشاور کارگردان: افروز فروزند، طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراح لباس: ندا نصر، طراح گریم: بهاره اسدی، طراح پوستر و بروشور: وحید یعقوبیان، دستیار کارگردان: سعید زارع، منشی صحنه: حمیدرضا جدیدی، مدیر صحنه: حمیدرضا صفوی برنا، مجری گریم: شقایق برهمتی، دستیار طراح صحنه: هادی بادپا، عکاس: بهادر باستان حق، امور رسانه: مهرانگیز قهرمانی و غزل نهانی و تبلیغات: وحید یعقوبیان اشاره کرد.

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: بنیامین مروتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار