رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

چهل و دومین دوره جوایز سزار دیشب در پاریس برندگان خود را شناخت و جایزه افتخاری خود را به جرج کلونی اهدا کرد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلم «او» ساخته پل ورهوفن کارگردان هلندی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سزار شد و ایزابل هوپر بازیگر این فیلم برای دومین بار جایزه سزار بهترین بازیگر […]

چهل و دومین دوره جوایز سزار دیشب در پاریس برندگان خود را شناخت و جایزه افتخاری خود را به جرج کلونی اهدا کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلم «او» ساخته پل ورهوفن کارگردان هلندی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سزار شد و ایزابل هوپر بازیگر این فیلم برای دومین بار جایزه سزار بهترین بازیگر زن را به خانه برد.

این فیلم با کسب ۱۱ نامزدی در رقابت با درام‌ «فرانتس» ساخته فرانسوا اوزون وارد این رقابت‌ها شد و در نهایت با کسب همین دو جایزه از این مراسم بیرون رفت. «فرانتس» نیز تنها جایزه بهترین فیلمبرداری را کسب کرد.

«خدایان» ساخته هدا بنیامینا و «این تنها پایان دنیاست» به کارگردانی زاویه دولان هر یک موفق به کسب سه جایزه از مراسم سزار شدند که شامل جایزه بهترین فیلم اول، بهترین بازیگر زن مکمل برای دبورا لوکوموئنا و بهترین بازیگر زن نوظهور برای آلایا آمامرا برای فیلم «خدایان» بود.

«این فقط پایان دنیاست» نیز جایزه بهترین کارگردان را برای کارگردان جوان و با تجربه به همراه آورد و در عین حال جوایز بهترین تدوین و بهترین بازیگر مرد برای گاسپار اویِل را نیز از آن خود کرد.

«زندگی من به عنوان یک کدوسبز» از سوییس هم موفق به کسب بهترین فیلم انیمیشن و هم بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

جرج کلونی در بخش اهدای جوایز افتخاری جایزه خود را دریافت کرد. بازیگر ۵۵ ساله که با همسرش به مراسم آمده بود از این فرصت برای انتقاد از ترامپ رییس جمهوری آمریکا استفاده کرد، بدون این که مستقیم نام او را به زبان بیاورد. او حدود هفت دقیقه صحبت کرد و با اشاره به وضعیت سیاسی آمریکا تاکید کرد که این وضعیت بر سراسر جهان تاثیر می‌گذارد.

کلونی تاکید کرد وقتی ما دست به انتقاد از دنیا میزنیم خودمان باید خیلی بیشتر و جدی‌تر کار کنیم.

در این مراسم که ژان دو ژاردین بازیگر فرانسوی ترجمه سخنان کلونی را برعهده داشت در انتهای حرف کلونی افزود: ترامپ برای همه دنیا خطرناک است.

امسال سزار از دو هفته پیش از شروع مراسم به دلیل انتخاب رییس مراسم خبرساز شد و در نهایت به دلیل مخالفت با انتخاب پولانسکی بدون رییس مراسم خود را برگزار کرد.

منبع : مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار