رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

از اشتباه در معرفی مهمترین جایزه گرفته تا ثبت رکورد جوان‌ترین برنده اسکار کارگردانی و طولانی‌ترین انتظار برای کسب جایزه، نکات جالب توجه در اسکار ۲۰۱۷ بودند. به نقل از ورایتی، شگفتی‌های جوایز اسکار به عنوان ایستگاه پایانی فصل جوایز سینمایی از جمله ناکامی دور از انتظار فیلم «لالا لند» در کسب جایزه بهترین فیلم […]

از اشتباه در معرفی مهمترین جایزه گرفته تا ثبت رکورد جوان‌ترین برنده اسکار کارگردانی و طولانی‌ترین انتظار برای کسب جایزه، نکات جالب توجه در اسکار ۲۰۱۷ بودند.

به نقل از ورایتی، شگفتی‌های جوایز اسکار به عنوان ایستگاه پایانی فصل جوایز سینمایی از جمله ناکامی دور از انتظار فیلم «لالا لند» در کسب جایزه بهترین فیلم و اعلام اشتباه فیلم برنده اسکار از جمله حواشی است که تا سال‌ها درباره آن صحبت خواهد شد.

* شوکه‌کننده‌ترین لحظه مراسم اسکار زمانی روی داد که فیلم «لالا لند» به اشتباه به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم انتخاب شد اما تنها یک دقیقه بعد ورق کاملا برگشت و عوامل فیلم «لالا لند» در عین ناباوری و بهت مهمترین جایزه شب را به تهیه‌کننده فیلم «مهتاب» تقدیم کردند.

«جان هورویتس» تهیه کننده فیلم «لالا لند» پس از این که متوجه شد برنده به اشتباه اعلام شده گفت: افتخار می‌کنم که این جایزه را به دوستم از فیلم «مهتاب» تقدیم می‌کنم.

* فیلم‌های «شیر»، «چهره‌ پنهان» و «اگر سنگ از آسمان بیارد» که به ترتیب در شش، چهار و سه بخش از جوایز اسکار نامزد بودند در نهایت مراسم اسکار ۲۰۱۷ را دست خالی ترک کردند.

* «ماهرشالا علی» بازیگر فیلم «مهتاب» اولین بازیگر مسلمان تاریخ نام گرفت که توانسته جایزه اسکار بازیگری دریافت کند.

* «دیمین شزل» در ۳۲ سالگی به جوان‌ترین برنده اسکار کارگردانی تاریخ جوایز سینمایی اسکار بدل شد. وی دو سال پیش نیز با فیلم «تازیانه» فرصت داشت این رکورد را به نام خود ثبت کند.

* «کوین مک‌اوکانل» پس از ۲۱ باز نامزدی توانست در نهایت برای اولین بار جایزه بهترین میکس صدا را برای فیلم «ستیغ‌اره‌ای» به خانه ببرد و به طولانی‌ترین انتظار در تاریخ جوایز اسکار پایان داد.

* «دمین شزل» کارگردان فیلم «لالا لند» دومین سینماگری پس از «وینسنت مینیلی» (کارگردان فیلم گیگی) است که با فیلمی موزیکال اسکار کارگردانی می‌گیرد.

* «وایولا دیوس» بازیگر فیلم «حصارها» اولین زن سیاه پوستی نام گرفت که موفق به کسب جوایز اسکار، امی و تونی شده است.

* پس از این که «دنزل واشنگتن» توانست جایزه انجمن بازیگران آمریکا را برای بازی در فیلم اقتباسی «حصارها» کسب کند، بسیاری او را امید اول اسکار بهترین بازیگر مرد می‌دانستند اما این جایزه در نهایت به «کیسی افلک» بازیگر فیلم «منچستر کنار دریا» رسید تا «واشنگتن» تنها برنده امسال جوایز انجمن بازیگران باشد که دستش به اسکار نمی‌رسد.

* فیلم تحسین شده «منچستر کنار دریا» در شاخه بهترین بازیگر مرد و فیلمنامه اصلی رقبای بسیار قدرتمندی داشت که توانست با کنار زدن آنها این دو جایزه مهم را از آن خود کند.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار