رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 12 اسفند 1395 - 07:44
  • کد خبر : 5598
  • هنر
  • چاپ خبر : توضیح سازمان هنری رسانه ای اوج درباره همکاری با یغما گلرویی

مدیرروابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج یک روز پس از انتشار خبری مبنی بر همکاری یغما گلرویی ترانه سرا با این مجموعه، توضیحاتی را ارائه داد. محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج درباره نحوه همکاری یغما گلرویی با پروژه موسیقایی تصویری که سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه کننده آنها […]

مدیرروابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج یک روز پس از انتشار خبری مبنی بر همکاری یغما گلرویی ترانه سرا با این مجموعه، توضیحاتی را ارائه داد.

محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج درباره نحوه همکاری یغما گلرویی با پروژه موسیقایی تصویری که سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه کننده آنها اعلام شده است، بیان کرد: ابتدا باید از دوستانی که از باب دلسوزی و مشاوره درباره این موضوع انتقاداتی وارد کردند مراتب تشکر را به جا آوریم چرا که اینگونه نقدها نشان از پویایی جریان انقلاب و دغدغه مندی دوستان ما دارد. البته تلاش ما بر این بوده که همواره در برابر این موضوعات با سعه صدر برخورد کرده و گوش شنوا باشیم. اما درباره این موضوع، مرکز «مأوا» و آقای پرویز پرستویی طی قراردادی برای تولید دو نماهنگ سبک زندگی در تهران قدیم و مقام شهدا به توافق می رسند. آقای پرستویی هم شعر این دو نماهنگ را به یغما گلرویی پیشنهاد می کند و نسخه ابتدایی این دو قطعه مورد تأیید قرار می گیرد. البته برخی فضاسازی های رسانه ای خلاف این موضوع را انتشار داده بودند که آن مسائل چیزی به جز فضاسازی رسانه ای نبوده و بسیاری از آن مسائل بی اساس بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج در پاسخ به اینکه چرا پیش از این ساخت این دو اثر هنری اطلاع رسانی نشده بود، توضیح داد: کسانی که با فضای هنری آشنا هستند می دانند که ممکن است تولید اثر پیش از انتشار بارها مورد تجدید نظر قرار گیرد. چه بسا فیلمنامه یک فیلم سینمایی به طور کامل نوشته شود ولی مورد تایید قرار نگیرد یا ترانه یک قطعه موسیقی سروده شده و حتی بر اساس ملودی و توسط خواننده، خوانده هم بشود ولی مورد تأیید تهیه کننده اثر قرار نگیرد و اتفاقا تجدیدنظرهای اساسی درباره آن صورت گیرد. از این جهت طبیعی است که درباره یک موضوع ابتدایی که هنوز به قطعیت نرسیده و مورد تأیید قرار نگرفته، اطلاع رسانی صورت نگیرد و انتشار خبر رسمی منوط به نهایی شدن آثار شود.

ذوقی افزود: ما در طول یک سال در تعامل با بیش از ۲ هزار هنرمند بالغ بر ۳ هزار اثر در قالب های مختلف هنری تولید می کنیم. آیا این حجم تولید آثار هنری با همکاری هنرمندان عزیز لزوماً به معنای تأیید تمام آثار و اقدامات گذشته و آینده آنان است؟ آیا از طرفی، کسی می تواند نیت و هدف هنرمندی که برای شهدا اثری تولید کرده را مورد خدشه قرار دهد؟ و آیا اساسا عاقبت برخی هنرمندان انقلابی نما در طول ۳۷ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیش چشم ما نیست؟ به نظر می رسد در مورد سخن گفتن، نیت خوانی و قضاوت در مورد افراد و مجموعه ها باید مبتنی بر منش اسلام راستین و انصاف رفتار کنیم.

وی تصریح کرد: جای تعجب است که تولید بیش از ۱۱ هزار اثر در مدت ۵ سال -اعم از مستند، پویانمایی، فیلم سینمایی، سریال، طرح گرافیکی، نماهنگ، نمایش، سرود با همکاری هنرمندان انقلابی از اقصا نقاط کشور از سوی برخی دیده نمی شود و اتفاقاتی از این دست که هنوز به مرحله انتشار نرسیده اند این چنین به قضاوت زودهنگام دچار می شوند. به هر حال وظیفه سازمان اوج از ابتدا در دو حوزه «توانمندسازی هنرمندان انقلابی» و «تولید آثار فاخر انقلابی» متمرکز بوده است. چه بسیار بوده و هستند هنرمندان انقلابی که ظرف همین سال ها با حمایت سازمان اوج تولید آثار هنری را مشق کرده اند و اکنون جزو هنرمندان تراز اول کشور در حوزه های خود به حساب می آیند و این افتخاری برای سازمان اوج است.

مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج  در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تولید آثاری فاخر و با کیفیت که در فضای عمومی نیز بتواند هنر انقلابی را مورد توجه قرار دهد همواره جزو رسالت های سازمان اوج بوده است. البته سابقه نقد این چنینی برای ما تازه نیست. حتی در زمان ساخت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و «بادیگارد» هم نقدهایی از این جنس متوجه سازمان اوج بود، ولی وقتی آثار به نمایش در آمد دیدیم که به نظر تمام طیف های فکری این آثار تراز هنر انقلابی را به طور محسوسی بالا بردند. اکنون نیز مانند گذشته امیدواریم کیفیت و محتوای آثار بعد از انتشار عمومی آنها به بوته نقد گذاشته شود.

ذوقی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که دغدغه جریان فرهنگی انقلاب اسلامی بوده، برخورد حساب شده، هوشمندانه و منصفانه با هنرمندان بوده است. همین اتفاق باعث آن شده که برخی از کسانی که اساسا ژست ضد انقلاب یا ضد دینی نداشته اند به خاطر بی مهری هایی که دیده اند از نظام دلزده شوند و در حالی که می شد با مدیریتی صحیح، سوءتفاهم های به وجود آمده برای ایشان را حل و فصل کرد، این اتفاقات سبب خروج آن ها از کشور و پیوستن به جریانات ضد انقلاب شد. این نگاه اما مطمئناً منطبق با نگاه پیامبر اکرم نبوده و نیست. چه بسیار گره هایی که می شد با دست باز کرد ولی آنقدر سخت و پیچیده شدند که به انقطاع و قهر انجامید. صد البته ناگفته پیداست که این به معنای تأیید اقدامات هنرمندان مذکور و اقدامات و آثارشان نیست. سازمان اوج با تمام توان در راستای تولید آثار فاخر با مضامین انقلابی و همچنین توانمندسازی هنرمندان علاقمند به این جریان مشغول به خدمت است و امیدواریم آثار تولیدی پیش رو نیز بتوانند تراز هنر انقلابی را بهبود بخشد.

منبع : مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار