رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی ضمن انتقاد از رویه برنامه هفت، بر لزوم اصلاح این رویه تاکید کرد و در عین حال درباره حواشی نقد نکاتی را گفت. او همچنین از شرط بازگشت محمدرضا شجریان به فضای تلویزیون سخن به میان آورد و تاکید کرد که در این زمینه پالس هایی دریافت شده است. […]

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی ضمن انتقاد از رویه برنامه هفت، بر لزوم اصلاح این رویه تاکید کرد و در عین حال درباره حواشی نقد نکاتی را گفت. او همچنین از شرط بازگشت محمدرضا شجریان به فضای تلویزیون سخن به میان آورد و تاکید کرد که در این زمینه پالس هایی دریافت شده است.

نشست خبر اعلام ویژه برنامه های نوروزی تلویزیون شامگاه سه شنبه با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و مدیران شبکه های مختلف در محل تالار ملاصدرا برگزار شد. میرباقری در این نشست های آمار بسیار عجیبی از حجم تولید صداوسیما عرضه کرد و گفت: خوشبختانه امروز در سازمان صدا و سیما ۱۰۰ سریال در مراحل مختلف ساخت هستند. ۵۰ سریال در مرحله ساخت و ۵۰ سریال در مرحله نگارش است و تا نوروز سال ۹۷ به مدت یک‌سال کنداکتور پخش سریال‌ها کامل است.

معاون سیما افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از عوامل مختلف تولید امروز مشغول هستند و بحث مهاجرت بازیگران به شبکه‌های خارجی متوقف شده و حتی تعدادی نیز بازگشتند و هر چند وضعیت اقتصادی کشور اجازه کمک زیاد به صداوسیما نداده، ما با صرفه‌جویی اقتصادی توانستیم موفق شویم و با یک صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در دستمزدها و بودجه‌ها موفق به فعالیت شدیم.

میرباقری در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۲۰ فیلم سینمایی در نوروز ۹۶ از ۵ شبکه پخش می شود. هر شبکه ۱۵ فیلم و ۳۰ فیلم کودک و ۱۵ انیمیشن پخش می‌کنند. همچنین بیش از ۱۳۰ مستند پخش می‌شود و علاوه بر شبکه مستند که مستندهای تخصصی را پخش می‌کنند سایر شبکه‌ها هم آن را پخش می‌کنند. ۲۱۱ انیمشین و ۲۱۳ قسمت مسابقه و سرگرمی در نوروز ۹۶ پخش می‌شود. در بخش مسابقات ورزشی بازی‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان زنده پخش می‌شود.
مرتضی میرباقری در حاشیه نشست خبری مدیران شبکه‌های مختلف صداوسیما درباره برنامه هفت گفت: برنامه هفت یکی از برنامه های صداوسیما درباره جشنواره فجر بود و دوستان داور برنامه شبکه چهار را داشتند! شبکه دو نیز برنامه دارد و چند صدایی در این حوزه وجود دارد. برخی از اتفاقاتی که در هفت می افتد و رویه ای که وجود دارد، باید اصلاح شود و این اصلاح انجام خواهد شد؛ هرچند به همه سلایق باید احترام بگذاریم و دوستانی که اصول سازمان را رعایت نکنند، از ما تذکر می گیرند.
او همچنین درباره حواشی سیاسی مطرح شده درباره برخی موضع گیری های عادل فردوسی پور گفت: درباره برنامه نود به نظرم دوستانی که سلبریتی می شوند احساس می کنند در هر زمینه ای دستی دارند. برنامه های تخصصی هم تجربه و هم شناسنامه لازم دارد اما گاهی دوستان تابع احساسات می شوند، در حالی که باید حرمت آنتن را بدانیم. وقتی کسی مورد اقبال است، نباید هر احساسی را بروز دهد.

معاون سیما در پاسخ به این سوال که چرا صداوسیما به موفقیت فرهادی نپرداخت، افزود: ما همان زمانی که خبر منتشر شد در برنامه فرمول یک خبر را پخش کردیم و در برنامه‌های مختلف هم که همچنان ادامه دارد به این خبر و موفقیت پرداختیم.

میرباقری درباره ادامه پخش نشدن صدای استاد شجریان از صداوسیما نیز گفت: محمدرضا شجریان بعد از انتخابات ۸۸ برای خودش یک منعی قرار داد که ما نمی‌توانیم صدایش را پخش کنیم. اگر ایشان از مواضع خود بعد از انتخابات ۸۸ عدول کرده و بازگشته باشد و آن را اعلام کند، ما صدای ایشان را پخش می‌کنیم. ظاهراً پالس هایی را داده اند که از برخی صحبت ها عدول کرده اند. اگر این قضیه روشن اعلام شود، منعی برای پخش صدای محمدرضا شجریان نداریم.

منبع : تابناک

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار