رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

غلامرضا فرجی روز دوشنبه درباره تازه‌ترین تصمیمات شورای صنفی نمایش، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا سرگروه‌های سینمایی تا هفته آینده قرارداد اکران دوم نوروزی فیلم های خود را اعلام کنند تا شورا بتواند قراردادها را به ثبت برساند. وی افزود: گروه‌های سینمایی آزادی، کورش، استقلال هنوز قرارداد های خود را به شورای […]

غلامرضا فرجی روز دوشنبه درباره تازه‌ترین تصمیمات شورای صنفی نمایش، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا سرگروه‌های سینمایی تا هفته آینده قرارداد اکران دوم نوروزی فیلم های خود را اعلام کنند تا شورا بتواند قراردادها را به ثبت برساند.
وی افزود: گروه‌های سینمایی آزادی، کورش، استقلال هنوز قرارداد های خود را به شورای صنفی نمایش ارائه نداده اند.
سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: همچنین سینما قدس که در اکران دوم نوروزی جایگزین سینما آفریقا سرگروه خواهد شد نیز باید قرارداد خود را ارائه دهد.

فرجی گفت: دو سرگروه سینمایی ماندانا و زندگی پیش از این قراردادهای خود را به ترتیب با فیلم های «تیک آف» و «نقطه کور» بسته و به شورای صنفی نمایش ارائه داده‌اند و در اکران دوم نوروزی قرار گرفته است.
در خلاصه داستان فیلم «تیک آف» به کارگردانی و نویسندگی احسان عبدی‌پور آمده است: فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت‌بار و خمودهٔ حوالی سی سالگی‌شان را پشت سر می‌گذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی می‌گذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی‌شان را عوض می‌کند.
مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان، حمزه مقدم و… در این فیلم ایفای نقش می کنند.

«نقطه کور» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی گلستانه است که هنرمندانی چون محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، نیکی مظفری و مریم بوبانی در آن ایفای نقش می کنند.
این فیلم داستان خسرو است که ۲۳ روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده‌اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست.
وی همچنین خاطرنشان کرد: درباره تخلفات سینما‌ها در ایام نوروز نیز گزارشی مبنی بر چگونگی اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما، وضعیت چرخشی اکران و ارائه سانس به فیلم‌ها آماده شده که هفته آینده در شورای صنفی بررسی می‌شود.
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تغییرات در این شورای، گفت: هنوز صنوف مختلف از جمله پخش کنندگان، سینماداران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان، نمایندگان خود را به شورای صنفی اعلام نکردند تا تغییر در شورای صنفی نمایش را شاهد باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار