رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش سینماخانه؛ جشنواره جهانی فجر مشابه سال گذشته کار خود را یک روز زودتر برای اهالی رسانه و منتقدین آغاز کرد. در این روز رضا میر کریمی، دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر طی صحبتی با خبرنگاران و منتقدین عنوان کرد: “جشنواره تنها نشان دادن فیلم نیست. جشنواره یک آیین است به مانند […]

به گزارش سینماخانه؛ جشنواره جهانی فجر مشابه سال گذشته کار خود را یک روز زودتر برای اهالی رسانه و منتقدین آغاز کرد.

در این روز رضا میر کریمی، دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر طی صحبتی با خبرنگاران و منتقدین عنوان کرد: “جشنواره تنها نشان دادن فیلم نیست. جشنواره یک آیین است به مانند حضور در یک مهمانی علمی- فرهنگی همراه با تماشای فیلم های مختلف”

میرکریمی درباره نیازهای یک جشنواره گفت: “برای برگزاری یک جشنواره خوب و استاندارد مواردی لازم است که بخشی از آن نرم افزاری است که من و دوستانم در یکسال گذشته در تلاش بودیم تا آنها را برآورده کنیم تا هویت، ذائقه، نظم و شخصیت را به این جشنواره بدهیم که یکی از آنها انتخاب فیلم های خوب و استاندارد بود اما از لحاظ سخت افزاری نیازهایی وجود دارد که برآورده کردن آن ها از عهده ما خارج بود. یک جشنواره استاندارد نیاز به یک کاخ دارای حداقل ۱۵ سالن سینما در ابعاد مختلف دارد تا متقاضیان بتوانند به راحتی به تماشای فیلم های مورد علاقه خود بنشینند.”

دبیر جشنواره جهانی فجر درباره برنامه دستاوردهای جشنواره افزود: “تقریبا ۷۰ درصد کارگردانان و عوامل فیلم های جشنواره به ایران آمده اند و در جشنواره حضور دارند که این یک امتیاز برای جشنواره است.”

از برنامه های جانبی جشنواره می توان به برگزاری بزرگداشت عباس کیارستمی با حضور چند شخصیت بین المللی اشاره کرد. این بزرگداشت از دوم اردیبهشت به مدت سه روز برگزار خواهد شد. نشست های علمی نیز در دو دانشگاه سینما تئاتر و دانشکده صدا و سیما  برگزار می‌شود.

همچنین فیلمی با موضوع پیشینه تاریخ سینمای ایران به کارگردانی عزیز ساعتی و به سفارش جشنواره تولید شده که پخش خواهد شد.

پس از پایان صحبت های رضا میرکریمی فیلم “معلم” (The Teacher) از جمهوری چک پخش شد و پس از آن همزمان دو فیلم “مادر” (Emma) از اندونزی و “میز” (The Table) از کره جنوبی به نمایش درآمدند.

جشنواره جهانی فجر فردا یکم اردیبهشت ماه به طور رسمی کار خود را آغاز می کند و تا هشتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار