رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دانشگاه تگزاس آرشیو شخصی متعلق به «پیتر اوتول» بازیگر سرشناس هالیوودی را ۴۰۰ هزار دلار خرید. به نقل از گاردین، این آرشیو شخصی شامل نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها منتشر نشده، عکس‌های «پیتر اوتول» بازیگر سرشناس هالیوودی است که از این پس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نگهداری می‌شود. «پیتر اوتول» که هشت نامزدی اسکار و کسب سه جایزه‌ی […]

دانشگاه تگزاس آرشیو شخصی متعلق به «پیتر اوتول» بازیگر سرشناس هالیوودی را ۴۰۰ هزار دلار خرید.

به نقل از گاردین، این آرشیو شخصی شامل نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها منتشر نشده، عکس‌های «پیتر اوتول» بازیگر سرشناس هالیوودی است که از این پس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نگهداری می‌شود.

«پیتر اوتول» که هشت نامزدی اسکار و کسب سه جایزه‌ی گلدن گلوب از جمله افتخارات سینمایی اوست، در سال ۲۰۱۳ و در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

آرشیو شخصی «اوتول» در حالی در ازای پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به دانشگاه تگزارس رسیده است که رقابت سختی میان دانشگاه‌های ایالات متحده برای در اختیار گرفتن آرشیوهای مهم فرهنگی وجود دارد.

«کیت اوتول» دختر این بازیگر آمریکایی در این باره گفت: «با احترام فراوان به گذشته و نگاهی به سوی آینده اهمیت در دسترس قرار دادن آرشیو پدرم و حفظ آن برای نسل‌های آینده را درک کردم.»

«اوتول» ۵۰ سال پیش با بازی در فیلم «لاورنس عربستان» به اوج شهرت رسید؛ فیلمی که هفت جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای «دیوید لین» به ارمغان آورد.

پس از اولین نامزدی اسکار در سال ۱۹۶۴، فیلم‌های «شیر در زمستان» در سال ۱۹۶۸، «خداحافظ آقای چیپس» در ۱۹۷۲، «طبقه‌ی حاکم» در ۱۹۸۰، «بدلکار» و «سال مورد علاقه من» در سال ۱۹۸۲ نیز نامزدی جایزه اسکار را برای «اوتول» به همراه داشتند.

«اوتول» پس از خدمت در نیروی دریایی و تحصیل در آکادمی هنرهای دراماتیک لندن، وارد عرصه‌ی بازیگری شد و در اولین حضور موفق به عنوان نقش اصلی در نمایش «هملت» و «تاجر ونیزی» ظاهر شد.

«پیتر اوتول» در دوران نوجوانی

وی در سال ۲۰۰۳ و در سن ۷۰ سالگی جایزه‌ی افتخاری اسکار را دریافت کرد، این جایزه به بازیگران و فیلمسازان مورد تحسین که موفق به کسب جایزه اسکار نشده‌اند، اهدا می‌شود.

جایزه‌ی اسکار افتخاری ۲۰ سال پس از آخرین نامزدی اسکار برای فیلم «سال مورد علاقه‌ی من» به او رسید. زمانیکه احتمال اینکه «اوتول» بتواند دوباره نامزد جایزه اسکار شود بسیار کم بود.

«اوتول» با فرستادن نامه‌ای به آکادمی اسکار جایزه‌ی افتخاری اسکار را رد کرد که تا رسیدن او به سن ۸۰ سالگی به او تعلق نگرفته بود.

وی در سال ۲۰۰۶ آخرین نامزدی اسکار را نیز برای بازی در فیلم «ونوس» کسب کرد، اما متاسفانه دوباره نتوانست جایزه اسکار را کسب کند و جایزه به «فارست ویتاکر» برای فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» رسید. اما «اتول» همچنان به خاطر دریافت اسکار افتخاری در هالیوود مورد احترام است.

«اوتول» در مراسم اسکار در سال ۲۰۰۶ به حضار گفت: من اسکار خودم را دارم که تا لحظه مرگ با من است.

از افتخارات سینمایی «پیتر اوتول» می‌توان به جایزه بافتا در سال ۱۹۶۳، چهار جایزه‌ی «دیوید دی دوناتلو» معروف به اسکار سینمای ایتالیا و سه جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار