رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
پخش فیلم در هیاهو اختتامیه

گزارش هفتمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش سینماخانه؛ روز هفتم جشنواره در حالی پی گیری شد که مراسم اختتامیه این جشنواره از ساعت ۱۸ شروع و تا ساعت ۲۰ در تالار وحدت ادامه داشت و این باعث شد کمی سالن های سینما چارسو خلوت شود اما در اکران های صبح و شب استقبال خوبی از فیلم ها شد. یک اتفاق […]

به گزارش سینماخانه؛ روز هفتم جشنواره در حالی پی گیری شد که مراسم اختتامیه این جشنواره از ساعت ۱۸ شروع و تا ساعت ۲۰ در تالار وحدت ادامه داشت و این باعث شد کمی سالن های سینما چارسو خلوت شود اما در اکران های صبح و شب استقبال خوبی از فیلم ها شد.

یک اتفاق ساده در جشنواره


فیلم یک اتفاق ساده اثر سهراب شهید ثالث به عنوان یکی از فیلم های کلاسیک مرمت شده مورد استقبال مردم قرار گرفت.
سیف‌الله صمدیان مدیر بخش “نمایش‌های ویژه” جشنواره پیش از نمایش این فیلم گفت: امروز قرار است نسخه مرمت شده فیلم “یک اتفاق ساده” را ببینیم؛ فیلمی که به همت فیلمخانه ملی ایران و مدیریت خانم لادن طاهری مرمت شده است. روند مرمت آثار کلاسیک سینمای ایران، از سال گذشته و با فیلم‌های “گاو” و “باد صبا” آغاز شد. وی سپس از حاضران خواست لادن طاهری را که در سالن حضور داشت، برای تلاش‌هایش در عرصه سینما تشویق کنند.
در ادامه، امیر پوریا ضمن ابراز خوشحالی از مرمت فیلم‌های با ارزش سینمای ایران و ابراز امیدواری برای تداوم این حرکت گفت: امروز و در این سالن کسانی حضور دارند که در بیش از ۴۰ سال گذشته، “یک اتفاق ساده” را اتفاقی مهم در سینمای ایران دانسته‌اند و آن را به‌عنوان سرآغاز یک گرایش در سینمای ایران تحلیل کرده‌اند. مواردی مانند حذف موسیقی، حذف برخی بخش‌های فیلم و.. در سینمای ایران با این فیلم آغاز شده است. البته چهره‌های جوانی هم در اینجا حضور دارند که ممکن است فیلم را ندیده باشند. پوریا با بیان اینکه قصد ندارد چیزی از روایت فیلم را لو بدهد، گفت: شاید برخی بگویند داستان در فیلم‌های شهید ثالث تاثیری ندارد، ولی یک اتفاق ساده در زندگی راکد و بی‌هیجان این خانواده و کشف اینکه این اتفاق ساده چیست، می‌تواند جذابیت داشته باشد. در “یک اتفاق ساده” با سکانس‌هایی روبرو هستیم که در اوج بی‌هیجانی، هیجان دارند. امیدوارم از تماشای فیلم لذت ببرید و به این سکانس‌ها دل بسپارید.

مستند یک خانواده
فیلم مستند “همجا” به کارگردانی مهدی قنواتی در کاخ جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد.
در مراسم نمایش “همجا” علیرضا شجاع نوری ضمن خوشامدگویی به مخاطبان، از قنواتی خواست دقایقی درباره فیلم خود صحبت کند.
قنواتی در سخنانی کوتاه گفت: “همجا” چهارمین مستند من در حوزه های مختلف و دومین مستندی است که درباره مسائل اجتماعی ساخته‌ام. این فیلم را در دوردست ترین و بکرترین نقاط بوشهر ساختم. خوشحالم پس از سه سال زحمت برای ساخت “همجا”، امروز فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده می شود.

میرکریمی و یک شهروند برجسته
فیلم “شهروند برجسته” به کارگردانی گاستون دوپرا و ماریانو کان، با معرفی رضا میرکریمی به نمایش درآمد.
میرکریمی پیش از اکران فیلم “شهروند برجسته” گفت: به شما برای انتخاب این فیلم تبریک می‌گویم؛ فیلمی که ظاهرا به منطقه دیگری اختصاص دارد اما به مرور و با جلو رفتن فیلم، قرابت و نزدیکی آن با زندگی خودمان را خواهید دید.
“شهروند برجسته” محصول مشترک کشورهای آرژانتین و اسپانیا است که در سال ۲۰۱۶ تولید شده است.

برگ جان با حضور کارگردان
فیلم “برگ جان” اثر ابراهیم مختاری با حضور کارگردان فیلم و علیرضا شجاع نوری به نمایش درآمد.
در ابتدای این برنامه علیرضا شجاع نوری ضمن تشکر از مخاطبان گفت: خیلی خوشحالم که در کنار شما و کارگردان، فیلم را به تماشا می‌نشینم.
سپس ابراهیم مختاری در سخنانی کوتاه گفت: ممنون که وقت گذاشتید و آمدید فیلم “برگ جان” را ببینید. من هر حرفی داشتم در فیلم زده‌ام و امیدوارم مورد قبول شما مخاطبان واقع شود. فیلم “برگ جان” پشت صحنه فیلم “زعفران” است که تبدیل به داستان شده است و امیدوارم ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند.

زار پر تماشاگر
در اکران پایانی سینما چارسو فیلم “زار” اثر نیما رفاهی به نمایش درآمد.
این فیلم که در ژانر وحشت است داستان روحی را بیان میکند که در کلبه ای عجیب زندگی میکنند.
این فیلم که آخرین فیلم روز هفتم جشنواره بود با استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار