رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 12:53
  • کد خبر : 8377
  • تئاتر
  • چاپ خبر : امیدواریم وزارت علوم در آزاد کردن بودجه جشنواره عجله کند
در نشست خبری جشنواره تئاتر دانشگاهی عنوان شد:

امیدواریم وزارت علوم در آزاد کردن بودجه جشنواره عجله کند

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی از تخصیص نیافتن بودجه تا به امروز به جشنواره خبر داد و گفت: امیدوارم وزارت علوم در آزاد کردن بودجه جشنواره عجله کند. به نقل از  روابط عمومی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مهدی گمار، دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در نشست رسانه‌ای این رویداد پیش از ظهر امروز(دوشنبه) که […]

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی از تخصیص نیافتن بودجه تا به امروز به جشنواره خبر داد و گفت: امیدوارم وزارت علوم در آزاد کردن بودجه جشنواره عجله کند.

به نقل از  روابط عمومی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مهدی گمار، دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در نشست رسانه‌ای این رویداد پیش از ظهر امروز(دوشنبه) که بدون حضور مسئولین وزارت علوم در تالار استاد امیرخانی خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد، از عدم تخصیص بودجه جشنواره تا به امروز خبر داد و گفت: اگر خواست همکارانم در دبیرخانه و اشتیاق دانشجویان نبود، این دوره اساسا نباید برگزار می شد.

دبیر این دوره از جشنواره سخنان خود را با عذرخواهی از دانشجویان آغاز کرد و گفت: من تا جایی که توانستم کوشیدم تا این جشنواره برگزار نشود یا دست‌کم شمایل بهتری داشته باشد اما خواست دوستانم در دبیرخانه و اشتیاق دانشجویان دلیل برگزاری این دوره است.

وی با گلایه از عدم همکاری متولیان تئاتر دانشگاهی با این دوره از جشنواره، گفت: در جریان نامه‌نگاری ها با نهادها و سازمان های مختلف به نظرم می‌رسید که نگاه به این رویداد شبیه یک بچه‌ی سرراهی است که امیدوارم این نگاه در دوره های آتی تغییر کند و جشنواره را آن‌چنان که باید ببینند.

گمار در پاسخ به سوالی درباره‌ی عدم حضور مسئولین وزارت علوم در این نشست توضیح داد: برای من هم جالب است که چرا مسئولین وزارت علوم پاسخگو نیستند. این دردی است که من از آن رنج کشیده‌ام. کمک هزینه ها هنوز هم پرداخت نشده و متاسفانه گروه های دانشجویی بدون دریافت این هزینه ها باید آماده‌ی اجراء شوند.

وی ادامه داد: دبیرخانه‌ی جشنواره در انتهای سال مالی وزارت علوم شکل گرفت و این روزها هم ابتدای سال مالی بوده و ما نتوانسته‌ایم پولی را از وزارتخانه آزاد کنیم که این یک فاجعه است. اگر خواست دانشجویان و همکاران دبیرخانه نبود، قاعدتا این جشنواره نباید برگزار می‌شد. امروز هم امیدواریم پول ها هرچه سریع‌تر آزاد شود و گرنه دشواری‌های ما بیش از این خواهد بود.

گمار یادآور شد: این جشنواره یک نوع فرصت برای دیده شدن نمایش های دانشجویی و گروه های دانشگاهی است و صرفا یک رقابت نیست. من تلاش کردم از همه‌ی ظرفیت های موجود استفاده و  ایده های خود را پیاده کنم که در برخی بخش ها به خواست‌های‌مان رسیدیم و در بخش های بسیاری نتوانستیم موفق باشیم.

حسین عبداللهی، معاون اجرایی جشنواره نیز از مشارکت تمامی دانشگاه‌ها در دبیرخانه و ستاد اجرایی و همچنین استفاده از دبیران کانون‌ها سخن گفت و تالار حافظ، دو سالن تئاتر مولوی، سالن‌های دانشگاه‌های تهران (برای کارگاه آموزشی) و دانشگاه هنر (برای اجراء)، سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران و پلاتو تئاتر شهر را به عنوان سالن‌های میزبان آثار جشنواره معرفی کرد.

وی در ادامه حضور دبیران کانون‌های تئاتر را اتفاق مهم این دوره از جشنواره عنوان کرد و افزود: «دبیران می‌توانند هم از کارگاه‌ها استفاده کنند و هم به تماشای آثار نمایشی جشنواره بنشینند . همچنین قرار است فیلم تئاترها نیز به دبیران کانون‌ها ارائه شود تا با اکران آن شاگردان خود را آموزش دهند.»

مسعود حکیمی، معاون هنری جشنواره نیز اعلام کرد: «۶۰۳ اثر در بخش صحنه‌ای راه‌ یافتند که از این میان ۷۸ اثر انتخاب شد و در نهایت ۲۴ نمایش در جدول اجراها قرار گرفت. در بخش نمایشنامه نویسی ۱۰ اثر کاندیدای اکبر رادی شدند، در بخش پژوهش ۲۶ اثر ارائه شد که ۱۴ اثر به جشنواره راه یافت و در نهایت ۷ نمایش انتخاب شد. در بخش تجربه اجرا از میان آثار ۸۲ متقاضی، ۲۳ اثر به جشنواره رسید که ۷ نمایش بازبینی حضوری شدند. در بخش مدرسان نیز ۳ اثر به جشنواره راه‌یافت و از میان آثار برگزیده دانشجویی ۶ نمایش به مرحله نهایی رسید.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار