رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 17:17
  • کد خبر : 8673
  • هنرمندان
  • چاپ خبر : شجریان، فرهادی و کیارستمی در مستندِ سینماییِ حسن روحانی+فیلم

در مستند تازه‌ای که توسط ستاد انتخاباتی حسن روحانی ساخته شده است؛ برنامه‌ها و توفیقات دولت یازدهم در حوزه سینما مرور شده است. این فیلم مستند با صدای محمدرضا شجریان آغاز می‌شود و در ادامه به دستاوردهای سینمایی دولت یازدهم می‌پردازد. در این فیلم؛ دولت روحانی، دولتی مردم‌سالار و فرهنگ‌سالار معرفی شده است. ازجمله دستاوردهای […]

در مستند تازه‌ای که توسط ستاد انتخاباتی حسن روحانی ساخته شده است؛ برنامه‌ها و توفیقات دولت یازدهم در حوزه سینما مرور شده است.

این فیلم مستند با صدای محمدرضا شجریان آغاز می‌شود و در ادامه به دستاوردهای سینمایی دولت یازدهم می‌پردازد.

در این فیلم؛ دولت روحانی، دولتی مردم‌سالار و فرهنگ‌سالار معرفی شده است.

ازجمله دستاوردهای فرهنگی و هنری دولت یازدهم که حوزه سینما به آنها اشاره شده است، به افزایش ۲۰۰ درصدی تولید فیلم تعداد مخاطبان – اکران و فروش، افزایش ۲۲۰ درصدی تعداد تماشاگران و افزایش آنها از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۵، افزایش ۴۰۷ درصدی فروش سینما از ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵، برون‌سپاری تجهیزات فنی با هدف توانمندسازی بخش خصوصی سینما، دیجتیالی شدن سیستم پخش همه سینماهای ایران، بازگشایی خانه سینما، احیای تولید فیلم‌های کودک و نوجوان، حمایت از فیلم اولی‌ها، تاسیس گروه سینمایی هنر و تجربه با اکران ۳۳۶ فیلم مستند، کوتاه، انیمیشن و بلند از سال ۹۲، راه‌اندازی و آغاز به‌کار مدرسه ملی سینما، طراحی و استقرار سینما سیار در بیش از ۱۰۰ شهر فاقد سینما، افزایش سالن‌های سینما از ۳۰۶ پرده به ۴۱۴ پرده طی سال‌های ۹۲ الی ۹۵، بازسازی و تجهیزسالن‌های سینما با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان برای ۱۷۲ سینما طی سال‌های ۹۲ الی ۹۵، افزایش تولید فیلم مشترک با سایر کشورها و راه‌اندازی سامانه نمایش درخواستی (وی او‌دی) با ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشترک اشاره شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار