رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جشنواره فیلم کن به شایعاتی که درباره فیلم‌های نتفلیکس درگرفته پاسخ داد و اعلام کرد به تغییر مقرراتش دست می‌زند. به نقل از اسکرین، به دنبال جای گرفتن «اوکجا» و«داستان‌های میروویتس» در بخش رقابتی دریافت نخل طلای کن، ابراز ناراحتی‌های مبنی بر این که این فیلم‌ها در بازار سینمایی فرانسه به نمایش درنیامده‌اند بالا گرفته است. به […]

جشنواره فیلم کن به شایعاتی که درباره فیلم‌های نتفلیکس درگرفته پاسخ داد و اعلام کرد به تغییر مقرراتش دست می‌زند.

به نقل از اسکرین، به دنبال جای گرفتن «اوکجا» و«داستان‌های میروویتس» در بخش رقابتی دریافت نخل طلای کن، ابراز ناراحتی‌های مبنی بر این که این فیلم‌ها در بازار سینمایی فرانسه به نمایش درنیامده‌اند بالا گرفته است.

به همین دلیل دست اندرکاران این جشنواره با صدرو بیانیه‌ای با اشاره به این مساله یادآور شده‌اند: موج شایعاتی که درباره احتمال حذف فیلم نوآ باومباخ و بانگ جون-هو که با تامین مالی نتقلیکس ساخته شده ایجاد شده موجب شده جشنواره کن همان طور که در ۱۳ آوریل نیز اعلام کرده بود، تصریح کند این دو فیلم در بخش رسمی و رقابتی به نمایش درمی‌آیند.

فستیوال افزوده است در هر حال مقررات این جشنواره از سال آینده تغییر می‌کند تا همه فیلم‌هایی که در بخش رقابتی شرکت می‌کنند حتما در سینماهای فرانسه اکران شده باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جشنواره از این که چه اضطرابی از اکران نشدن این فیلم‌ها در سینماهای فرانسه ایجاد شده آگاه است و از نتفلیکس خواسته است بپذیرد پیش از نمایش در کن این دو فیلم در سینماهای فرانسه به نمایش عمومی درآیند. با این حال جشنواره متاسف است که در این زمینه به توافقی با این شبکه دست نیافته است.

دست اندرکاران جشنواره افزوده‌اند: جشنواره با خوشحالی از سرمایه‌گذاری‌های جدید در روش‌های نمایش جدید آثار سینمایی استقبال می‌کند و به آن احترام می‌گذارد، اما قصد دارد همچنان به حمایت از نمایش سنتی در سینماهای فرانسه و جهان ادامه دهد.

در ادامه افزوده شده است: پس از نشست مشورتی با اعضا و هیات مدیره، این شایعه مطرح شده که جشنواره تصمیم گرفته تا مقررات خود را برای رویارویی با موارد پیش بینی نشده تاکنون تغییر دهد که شامل این مورد می‌شود که هر فیلمی که به امید راه یافتن به بخش رقابتی جشنواره فیلم کن است باید در سینماهای فرانسه به نمایش درآمده باشد. این مقررات جدید از سال آینده در دوره بعدی جشنواره اجرایی خواهد شد.

حضور دو فیلم از نتقلیکس در بخش رقابتی امسال جشنواره کن موجب اعتراض فدراسیون ملی سینمای فرانسه شد و از ماه آوریل که اسامی فیلم‌ها در بخش رقابتی اعلام شد، با این مساله مخالفت شده است.

گفته شده تیری فرمو نیز در فشار شدیدی بوده تا این دو فیلم را از بخش رقابتی حذف کند.

در عین حال این شایعه نیز مطرح است که برخی از امیدداران دریافت نخل طلای امسال نیز در پشت پرده تهدید به بیرون کشیدن فیلم‌هایشان کرده‌اند و بالاترین رویداد جهانی سینمای فرانسه با درگیری‌های سیاسی در پشت پرده روبه رو شده است.

فیلم‌های نتفلیکس با فاصله‌ای چهار ماهه از جشنواره، نمایش سینمایی و انتشار وی‌اودی خواهند داشت و این کمپانی قبلا اعلام کرده بود دشواری‌هایی برای نمایش این فیلم‌ها در صنعت سینمای فرانسه تا پیش از کن وجود دارد.

«داستان میروویتس» ساخته نوآ باومباخ به تهیه کنندگی نت فلیکس، با بازی بن استیلر، ادم سندلر، اما تامپسون و داستین هافمن در نقش های اصلی، درباره یک اجتماع خانوادگی است که به منظور تجلیل از  پدر با پرستیژ خانواده تشکیل شده است.

فیلم «اوکجا» ساخته بانگ جون-هو فیلم دیگری است که توسط نت فلیکس تهیه شده و با همراهی این کارگردان کره جنوبی و جان رانسون نویسنده بریتانیایی نوشته شده است. این فیلم اکشن هیولایی با تمرکز بر حیوان بزرگ و آرامی به نام اوکجا شکل گرفته که تاکنون کسی از وجود آن خبر نداشت و نیروهای مخفی می‌خواهند او را بدزدند اما یک دختر جوان از او حمایت می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار