رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 - 12:32
  • کد خبر : 9045
  • هنرمندان
  • چاپ خبر : تکاپوی هنرمندان برای ترغیب مردم به مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات: بخوان ای همسفر با من!

تنها چند ساعت به برگزاری دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، هر چه ساعت جلوتر می‌رود، خط نمودار رای‌های خاکستری نزول بیشتری پیدا می‌کند و این به معنای مشارکت بیشتر در انتخابات و رفتن پای صندوق رای است.  در همین حین بسیاری از چهره‌های سیاسی، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر گروه‌های مرجع، مردم را […]

تنها چند ساعت به برگزاری دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، هر چه ساعت جلوتر می‌رود، خط نمودار رای‌های خاکستری نزول بیشتری پیدا می‌کند و این به معنای مشارکت بیشتر در انتخابات و رفتن پای صندوق رای است.

 در همین حین بسیاری از چهره‌های سیاسی، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر گروه‌های مرجع، مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند، برخی از آن‌ها بی‌طرفانه و برخی در حمایت از یکی از کاندیدا با شعار می‌آیند و در صفحه‌های مجازی خود با انتشار عکس،‌ ویدئو و یا متنی مردم را دعوت به مشارکت می‌کنند.

در همه جای دنیا چهره‌ها می‌توانند عامل قانع‌کننده برای ترغیب مردم باشند در ایران هم این امر جواب می‌دهد. از این رو هر چهره‌ای با اعلام موضع خود عده‌ای از طرفدارانش را پای صندوق رای می‌برد. شاید از دید رقبا این به نفع کاندیدایی باشد که از او حمایت شده است؛ اما در نگاه کلی‌تر می‌بینیم که این موضوع باعث افزایش مشارکت در انتخابات و در نتیجه به نفع کشور است. مشارکت در یک اقدام عمومی، مردمی، همگانی و نشان دادن آن در تصویرها می‌تواند اتحاد یک ملت را به گوش و چشم همه دنیا برساند.

از زمانی که بحث تبلیغات برای دوازدهمن دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد با بسیاری از این حمایت‌ها در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اینترنتی مواجه شده‌ایم که اگر در این ساعت‌های پایانی و رسیدن به زمان رای‌گیری،‌ نگاهی به آن‌ها بیاندازیم، خالی از لطف نیست.

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی در یادداشتی با تشویق مردم به شرکت در انتخابات اظهار کرده است: «امیدوارم کسانی که هنوز برای رای دادن در تردیدند با همه شرایط و دلایل قابل درکی که در نظر دارند به خاطر سرنوشت فرزندان این سرزمین و نسل آینده با رای دادنشان از این حداقل حق انتخاب خود، استفاده کنند.»

پیمان معادی

بازیگر «جدایی نادر از سیمین» در ویدئویی که سر صحنه‌ فیلمبرداری فیلم جدیدش «بمب» منتشر کرده، گفته است: «همه می‌دانیم که روز جمعه برای ما چقدر مهم است، برای حفظ امنیت موجود، .. برای استمرار عزت ملی و البته آبروی بین‌المللی و از همه مهمتر برای داشتن حق مطالبه و سوال و ایجاد فضای مناسب برای گفت‌وگو بین ما مردم و دولتمردان. روز جمعه با رای …مان یک بار دیگر این اراده و عزم را تکرار می‌کنیم. خطاب به دوستانی که نمی‌خواند رای دهند باید بگویم که برادر و خواهرم این طور در واقع دارید، رای می‌دهید.»

انسیه شاه‌حسینی

کارگردان «شب به خیر فرمانده» نیز درباره ویژگی‌های شخصی که قرار است به او رای دهد این‌طور اظهار نظر کرده است: «اول حامی تهی دستان و پای برهنه باشد، دوم با گشودن دروازه‌های مملکت به روی واردات بی‌رویه و بی‌مصرف غرور ملی کارگران و صاحبان صنایع مارا پای کال نکند، سوم به فکر اشتغال جوانان باشد، چهارم با حل مشکل مسکن آرامش و حفظ کراماات انسانی را به خانواده برگرداند، پنجم در عمل پیرو راه شهدا باشد، ششم فراموش نکرده باشد چه کسانی در سال ۱۳۵۷ در کوچه و خیابان‌ها فریادهای الله‌اکبر سر می‌دادند، هفتم همراهی و همسویی با رهبر در یاری رساندن به مردم مظلوم و استکبار ستیز منطقه و جهان و هشتم اینکه هرگز و به هیچ بهانه‌ای به شغال‌ها باج ندهد.»

رضا کیانیان

کیانیان هم اعلام کرده است: «برای انتخابات ریاست جمهوری رأی می‌دهم تا صحنه‌های تئاتر در کشورم بیشتر و بیشتر شوند. تئاتر محل گفت‌وگوست تا گفت‌وگو بیشتر و بیشتر شود. در همین دو، سه سال اخیر تعداد اجراهای نمایش هر شب در تهران به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ تا رسیده. اعلام می‌کنم رأی می‌دهم برای اینکه سالن‌های سینما بیشتر و بیشتر شوند مثل همین دو، سه سال اخیر و اعلام می‌کنم که رأی می‌دهم برای اینکه تولید سینمای پرافتخار ایران بیشتر و بیشتر شود.»

فریبرز عرب‌نیا

عرب‌نیا هم چند روز قبل با انتشار یک پیام تصویری در صفحه شخصی خود با اشاره به نقدهایی که به دولت فعلی دارد، بیان کرد: «فکر می‌کنم که شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری حتی اگر کاندیدای مورد نظرتون بین کاندیداها نیست، برای آینده بهتر، واجب است.»

رضا عطاران

عطاران نیز که این روزها با بازی در نهنگ عنبر مخاطبان زیادی را به سینما کشانده است، در مراسم رونمایی از این فیلم که پس از مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفت: «همه در سرنوشت مملکتمان شرکت می‌کنیم»

پانته‌آ پناهی‌ها

این بازیگر نیز در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی پس از اهدای جوایز بخش بهترین بازیگر گفت: «من اصلا آدم سیاسی نیستم، اما گاهی وقاحت زیاد می‌شود؛ … تو رو خدا! بروید و رای بدهید.»

ترانه علیدوستی

بازیگر سریال «شهرزاد» هم در توییتر خود با انتشار مطلبی نوشت: «این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود، رای می‌دهم و به عقب برنمی‌گردیم»

محسن چاوشی

این خواننده با انتشار متنی در اینستاگرام خود، نوشت: «من به‌عنوان عضوی از این جامعه، همیشه شانه‌به‌شانه مردم و ایرانم ایستاد‌ه‌ام. هر جا که لازم بود، هر جا که حس کردم حضورم باعث دلگرمی است، بی‌هیج مصلحت‌اندیشی و عافیت طلبی حضور داشته‌ام. محسن چاوشی از شما مردم قوت قلب‌ها گرفته و هیچ‌جا هم نترسیده که به وضوح و به‌ضرورت از باورش حرف بزند. از آرزوهایم برای شما حرف زده‌ام و دغدغه‌ حال خوبتان را داشته‌ام.

حرف حق زدن ترس ندارد. این‌بار هم حرف خواهم زد چون می‌دانم منفعل بودن در بزنگاه‌های حساس کشور (که همه ما همچون پاره تنمان دوستش داریم) چه کار خطیر و البته نادرستی است. پس باز هم کنار شما خواهم بود. ما کنار هم هستیم و ایرانی آزاد، آباد و پر از خنده می‌سازیم با امید. در پستی جداگانه با انتشار قطعه‌ای جدید رسما حمایت خودم را تقدیم خواهم کرد.»

پرواز همای

این خواننده گفت: «من از کاندیدایی که نگاه بهتری به فرهنگ و هنر مملکت داشته باشد، حمایت می‌کنم. انتظارم این است که آرامش در مملکتم حفظ شود و این سیاستمداران هستند که می‌دانند چه راهی را باید در پیش بگیرند تا این آرامش برای مردم ما تداوم داشته باشد.»

رویا نونهالی

این بازیگر نیز با انتشار ویدئویی که در آن شعری از نیما یوشیج را دکلمه کرده است، گفت:

«نباشد هیچ کار سخت کان را در نیابد فکر آسان ساز،

شب از نیمه گذشته ست ،خروس دهکده بر داشته ست آواز،

چرا دارم ره خود را رها من

بخوان ای همسفر با من!»

محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی نیز با انتشار ویدئویی از خود در صفحه‌های مجازی گفت: «اگر شما رای ندهید، کسان دیگری به جای شما رای می‌دهند!»

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار