رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مراسم افتتاحیه هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، لحظاتی پیش در حالی آغاز شد که اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی با حضور و سخنرانی در این مراسم این رویداد مهم سینمایی را افتتاح کرد. اصغر فرهادی برنده دو جایزه اسکار فیلم خارجی زبان، سال گذشته با فیلم “فروشنده” جایزه بهترین فیلمنامه کن و بهترین بازیگر مرد […]

مراسم افتتاحیه هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، لحظاتی پیش در حالی آغاز شد که اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی با حضور و سخنرانی در این مراسم این رویداد مهم سینمایی را افتتاح کرد.

اصغر فرهادی برنده دو جایزه اسکار فیلم خارجی زبان، سال گذشته با فیلم “فروشنده” جایزه بهترین فیلمنامه کن و بهترین بازیگر مرد جشنواره (شهاب حسینی) را کسب کرد.

جشنواره فیلم کن، امروز با نمایش فیلم «ارواح اسماعیل» اثر ارنو دپلشن، کارگردان فرانسوی و بازی ماریون کوتیار بازیگر سرشناس سینما آغاز شد.

در مراسم کن امسال فیلم «پریده رنگ» از فاتح آکین، فیلمساز مشهور ترک نیز برای کسب جایزه نخل طلا در رشته فیلم اصلی به رقابت خواهد پرداخت. او در سال ۲۰۰۷ با ارائه فیلم «لبه بهشت» برنده نخل طلای بهترین فیلمنامه این جشنواره شد.

جشنواره کن امسال، از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در کن فرانسه برگزار و ۱۲ روز به طول می انجامد و پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید کنند.

ریاست هیات داوران بخش رقابتی جشنواره امسال برعهده پدرو آلمادوار کارگردان برجسته اسپانیایی است. دیگر داوران جشنواره نیز ماردن اده، جسیکا چستین، فن بینگ بینگ، آنیس ژوئی، پارک چان-ووک، ویل اسمیت، پائولو سونتینو و گابریل یارد هستند.

هفتادمین دوره جشنواره کن در حالی برگزار می شود که به دلیل وضعیت فوق العاده در فرانسه تدابیر شدید امنیتی حاکم است. حدود ۷۰۰ نیرو، مسئولیت امنیت کن را برعهده خواهند داشت. همچنین برای اولین بار نیروهای پلیس محلی نیز مجهز به اسلحه شده اند.

اصغر فرهادی سال گذشته با فیلم «فروشنده» جایزه بهترین فیلمنامه کن و بهترین بازیگر مرد جشنواره (شهاب حسینی) را کسب کرد. برگزار می‌شود.

همچنین بر اساس این خبرْ مجسمه اسکار که اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» آن را برده بود، به‌دست این کارگردان ایرانی رسید. وی که به‌علت غیبت در مراسم اسکار ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه‌اش نشده بود، امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری جشنواره کن در فرانسه، مجسمه اسکارش را از الکساندر ماله‌گی دریافت کرد.

در مراسم اسکار ۲۰۱۷ که ششم اسفندماه ۱۳۹۵ برگزار شد، جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی داده شد.

اصغر فرهادی پیش از برگزاری مراسم اسکار اعلام کرده بود که در اعتراض به قانون مهاجرتی «دونالد ترامپ» – رییس‌جمهور آمریکا – در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار