رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کریم امینی فیلم کوتاه «ننگرهار» را با موضوع مهاجران افغانستانی و به تهیه کنندگی بهنوش بختیاری ساخت. کریم امینی کارگردان فیلم کوتاه «ننگرهار» با اشاره به جدیدترین ساخته خود گفت: «ننگرهار» داستان زنی با نام زرغونه از اهالی ننگرهار، ولایتی در شرق افغانستان است که سال ها پیش با همسرش به ایران پناه آورده اند. وی […]

کریم امینی فیلم کوتاه «ننگرهار» را با موضوع مهاجران افغانستانی و به تهیه کنندگی بهنوش بختیاری ساخت.

کریم امینی کارگردان فیلم کوتاه «ننگرهار» با اشاره به جدیدترین ساخته خود گفت: «ننگرهار» داستان زنی با نام زرغونه از اهالی ننگرهار، ولایتی در شرق افغانستان است که سال ها پیش با همسرش به ایران پناه آورده اند.

وی ادامه داد: این فیلم کوتاه به مدت ۳۰ دقیقه ساخته شده است و تهیه کنندگی آن را بهنوش بختیاری برعهده دارد و نگار عابدی به عنوان بازیگر اصلی نقش یک زن افغانستانی را بازی می کند.

 

کارگردان فیلم کوتاه «روز قضاوت» بیان کرد: این بازیگر زمان بسیار کمی برای یادگیری لهجه افغانستانی داشت و همین مساله سبب شد از یک فرد افغانستانی برای آموزش لهجه به نگار عابدی استفاده کنیم و خوشبختانه این بازیگر به خوبی توانست لهجه را یاد گیرد.

 

وی تاکید کرد: فیلمبرداری «ننگرهار» اواسط اردیبهشت ماه سال جاری شروع و به مدت ۵ روز ادامه داشت.

امینی با اشاره به اینکه این دومین فیلم کوتاهی است که با موضوع مهاجرت مردم افغانستان ساخته است، گفت: به زودی برای حضور این فیلم در فستیوال های داخلی و خارجی اقدام می کنم.

 

نگار عابدی، بشیر نیکزاد، نازیلا احمدی، وحید هوشمند، امید سعیدی، خادم حسین رسولی و پیمان جعفری از جمله بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

دیگر عوامل «ننگرهار» عبارتند از  نویسنده و کارگردان: کریم امینی، تهیه کننده: بهنوش بختیاری، مجری طرح: مهدی چراغی،  برنامه ریز و مدیر تولید: مریم بحرالعلومی، مدیر فیلمبرداری: عاطف امیری، طراح گریم: هادی قالیخانی، طراح صحنه و لباس: حدیث حسنوند، صدابردار: امیر عاشق حسینی، تدوین: حامد حسینی، صداگذار: علی کیان ارثی، طراح بدلکاری: امیر بدری، تدارکات: مرتضی خسروی، عکاس: ایران انتظام.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار