رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلمبرداری فیلم مستند «ترور سرچشمه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به تهیه‌کنندگی مجید رجبی معمار و کارگردانی محمدحسین مهدویان همزمان با سالروز فتح خرمشهر آغاز می‌شود. مجید رجبی معمار در گفت‌وگویی مطرح کرد: بخش‌هایی از تصویربرداری و عکاسی‌های اولیه این فیلم آغاز شده و به مناسبت سوم خرداد، فاز اصلی فیلمبرداری شروع […]

فیلمبرداری فیلم مستند «ترور سرچشمه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به تهیه‌کنندگی مجید رجبی معمار و کارگردانی محمدحسین مهدویان همزمان با سالروز فتح خرمشهر آغاز می‌شود.

مجید رجبی معمار در گفت‌وگویی مطرح کرد: بخش‌هایی از تصویربرداری و عکاسی‌های اولیه این فیلم آغاز شده و به مناسبت سوم خرداد، فاز اصلی فیلمبرداری شروع می‌شود.

تهیه‌کننده مستند «ترور سرچشمه» عنوان کرد: محمد حسین مهدویان به همراه یک گروه تحقیقاتی به صورت روزانه و با جدیت مشغول انجام مراحل پژوهشی این مستند بودند. کار جمع آوری اسناد در حال حاضرهم ادامه داشته اما در این زمینه مشکلات بسیاری وجود دارد و متاسفانه اسناد مستند و حرفه ای بایگانی شده ای در دسترس نیست.

وی افزود: مستند «ترور سرچشمه» درباره‌ی واقعه هفت تیر ماه و به شهادت رسیدن جمعی از رهبران حزب جمهوری در سال ۱۳۶۰ است. این مستند به بررسی این واقعه‌ی تاریخی که به شهادت آیت‌الله دکتر سیّدمحمد بهشتی و ۷۲ تن از یارانش منجر شد، می‌پردازد.
رجبی معمار گفت: تاکنون فیلم مستندی مشخصاً با این موضوع ساخته نشده، که بصورت ویژه به واقعه هفتم تیر بپردازد.

تلاش عوامل تولید مستند «ترور سرچشمه» بر این است که این اثر همزمان با سالگرد حادثه هفتم تیر آماده نمایش شود و در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار