رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • جمعه 5 خرداد 1396 - 13:06
  • کد خبر : 9344
  • هنر
  • چاپ خبر : تماشای پوسترهای کلاسیک جهان را از دست ندهید

پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان از عصر امروز ۵ خردادماه به نمایش درمی‌آیند. بخش اول نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان، ساعت ۵ بعدازظهر امروز  ۵ خرداد ماه در گالری «آس» تهران برپا می‌شود و هر شب در ساعت ۲۲، یک فیلم سینمایی به نمایش درمی‌آید. بخش نخست نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان؛ شامل […]

پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان از عصر امروز ۵ خردادماه به نمایش درمی‌آیند.

بخش اول نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان، ساعت ۵ بعدازظهر امروز  ۵ خرداد ماه در گالری «آس» تهران برپا می‌شود و هر شب در ساعت ۲۲، یک فیلم سینمایی به نمایش درمی‌آید.

بخش نخست نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان؛ شامل پوسترهای چاپ کشورهای مختلف جهان می‌شود و امروز با حضور هنرمندان، منتقدان و علاقمندان به سینما و هنرهای تجسمی تا ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.همچنین هر شب در ساعت ۲۲ با حضور منتقدان سینمایی یک فیلم سینمایی نیز برای علاقمندان به نمایش درخواهد ‌آمد.

علاقمندان می‌توانند در کنار دیدن پوسترهای اورجینال آثار ارزشمند سینمایی، از طریق هدفون، آنونس، تیزر، سکانس برگزیده و یا دیالوگ‌های این فیلم‌های خاطره‌انگیز سینما را گوش دهند و از آن لذت ببرند.

«ساموئل گلدوین Samuel Goldwyn » تهیه‌کننده معروف سینما درباره پوسترهای سینمایی این‌گونه بیان کرده است: این پوسترها نوعی از تبلیغات هستند که من خیلی دوست دارم چون تنها حقایق را بیان می‌کند و هیچ‌گونه اغراقی در آن دیده نمی‌شود. دهه‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ را به جرأت می‌توان دوران طلایی و پرشکوه پوسترهای سینمایی نامید. هدف اصلی این پوسترها در ابتدا نشان دادن ماهیت کلی و مضمون یک فیلم در نگاهی اجمالی به بینندگان است که در حال حاضر احتمالا بسیاری این فیلم‌ها را ندیده‌اند.

این پوسترها بزرگنمایی ماهیت یک فیلم برای همه اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف است. تفاوتی هم ندارد که در چه طبقه اجتماعی قرار داشته باشند. اگرچه طی سال‌هایی که پوسترها در کشورهای مختلف طراحی و چاپ می‌شد معمولا هنرمندان آن سرزمین سبک‌های متنوعی را روی پوسترها پیاده می‌کردند که البته ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها به ویژه از نظر سبک کاری بسیار به هم نزدیک بودند و بعضا از  پوسترهای اصلی که معمولا امریکایی بودند زیباتر و همچنین جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

نمایش این مجموعه مختصر آثار سینمایی بخش کوچکی از تاریخ پوسترهای سینمایی به شمار می‌آید که به نظر می‌رسد به فراموشی سپرده شده و نمایش آن در لحظات شاید یادآور آن دوران با شکوه سینما باشد که تصویر اندکی از آن در اذهان باقی مانده است.

علاقمندان می‌توانند همه روزه و بصورت رایگان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب از نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان در گالری «آس» تهران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنند و هر شب از ساعت ۲۲ به تماشای یکی از فیلم‌های خاطره انگیزه سینمای جهان بنشینند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار