رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 20 خرداد 1396 - 16:02
  • کد خبر : 9904
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «آناکارنینا» مشغول تمرین است/ اجرایی به‌روز از تولستوی

آرش عباسی نمایش «آناکارنینا» را با حضور معصومه رحمانی و بهنام شرفی از اول تیرماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می برد. آرش عباسی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره روند تولید نمایش «آناکارنینا» که قرار است در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود گفت: این روزها مشغول تمرین نمایش […]

آرش عباسی نمایش «آناکارنینا» را با حضور معصومه رحمانی و بهنام شرفی از اول تیرماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می برد.

آرش عباسی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره روند تولید نمایش «آناکارنینا» که قرار است در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود گفت: این روزها مشغول تمرین نمایش «آناکارنینا» با حضور معصومه رحمانی و بهنام شرفی هستیم که ۲۲ بازیگر این اثر نمایشی هستند. قرار است این نمایش را از اول تیرماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببریم.

وی با اشاره به اینکه مراحل پایانی بازنویسی نمایشنامه «آناکارنینا» نیز طی می شود، اظهار کرد: این نمایش به شکلی اجرا می شود که تماشاگر ایرانی تا به حال چنین شکلی از اجرا را تجربه نکرده است.

این نمایشنامه نویس جوان تئاتر درباره وامدار بودن نمایشنامه «آناکارنینا» به رمان نوشته شده توسط لئو تولستوی، یادآور شد: خیلی پایبند به رمان نبودم و نمایشنامه ای که نوشته ام خیلی امروزی و نزدیک به شرایط روز و فضای جامعه‌مان است. من فقط ایده اصلی رمان را برداشتم و باقی اتفاقات در نمایشنامه، کاری است که خودم انجام دادم.

عباسی تأکید کرد: همیشه معتقد بودم که وقتی قرار باشد آثار کلاسیک ادبیات نمایشی و ادبیات جهان را به صحنه ببرم، نباید به آن شکلی که توسط نویسندگان شان نوشته شده، اجرا شوند. همیشه در آثار کلاسیک به دنبال ایده ها هستیم و به نظرم فکر اولیه خالق اثر اهمیت داشته که طی این سال ها ماندگار شده است.

این کارگردان جوان تئاتر در ادامه درباره طراحی صحنه و لباس نمایش نیز توضیح داد: طراحی صحنه و لباس نمایش هم بر عهده خودم است زیرا با توجه به پرداخت و نگاهی که در متن داشتم و فضایی که در ذهن خود ایجاد کرده بودم، فکر کردم که فرد دیگری نمی تواند چیز جدیدی به کار اضافه کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار