رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • پنجشنبه 1 تیر 1396 - 13:45
  • کد خبر : 10432
  • تئاتر
  • چاپ خبر : بیش از ۸۰ نفر درگیر پروژه “مفیستو” هستند
در نشست خبری نمایش مفیستو مطرح شد

بیش از ۸۰ نفر درگیر پروژه “مفیستو” هستند

نشست خبری و رسانه ای نمایش” مفیستو” با حضور اصحاب رسانه و با اشاره کارگردان به اینکه اثر نمایشی فقط در کشورهایی که شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب دارند و از امنیت بالا برخوردار هستند، اجازه اجرای داده می شود در سالن اصلی تالار مولوی برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط […]

نشست خبری و رسانه ای نمایش” مفیستو” با حضور اصحاب رسانه و با اشاره کارگردان به اینکه اثر نمایشی فقط در کشورهایی که شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب دارند و از امنیت بالا برخوردار هستند، اجازه اجرای داده می شود در سالن اصلی تالار مولوی برگزار شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی گروه، نشست خبری نمایش مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه، صبح روز چهارشنبه، ۳۱ خرداد در سالن اصلی تالار مولوی با حضور خوب و استقبال حداکثری خبرنگاران و عکاسان رسانه و عوامل نمایش در سالن اصلی تالار مولوی برگزار شد.

در آغاز نشست، مسعود دلخواه در صحبت‌هایش درباره تعالی فرهنگ با تعامل نهادهای مختلف درباره نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و حمایت از فرهنگ گفت: تعالی فرهنگ از سوی یک گروه امکان پذیر نیست حتی از عهده یک نهاد و یا وزارتخانه هم خارج است. برای گسترش فرهنگ از همان ابتدا باید آموزش و پرورش حضور پررنگی داشته باشد و پس از آن تحصیلات عالیه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. در کنار آن وزارت فرهنگ هم می‌تواند بسیار کارآمد عمل کند. در ادامه فیلمی که چکیده‌ای از تمرینات گروه نمایشی مفیستو را به تصویر می‌کشید در سالن به نمایش درآمد. این فیلم بخشی از تمرینات و آماده سازی گروه از زمان انتخاب بازیگران تا روزهای پایانی تمرین را نمایش داد.

سپس مسعود دلخواه درباره ویژگی‌های این پروژه گفت: این پروژه چند ویژگی دارد. یکی اینکه از طریق فراخوان افراد آن انتخاب شده‌اند و افراد انتخاب شده ۸۰ نفر هستند که حدود سی و دو بازیگر در پروژه حضور دارند که بیست و دو نقش را بازی می‌کنند. ۱۰ بازیگر رزرو هستند. ضمن اینکه، بعضی از نقش‌ها را دو بازیگر بازی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این کار این است که، ما برای نوازنده‌ها و خواننده‌های این نمایش هم فراخوان جدا دادیم. در نهایت، در فراخوان‌هایی که منتشر کردیم حدود ۷۰۰ نفر از تهران و شهرستان‌ها برای شرکت در این پروژه ثبت‌نام کردند.

او ادامه داد: ویژگی‌ مهم این کار این است که نسل جوان، در آن همکاری می‌کنند که بسیاری از آنها از دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های هنری مشغول تحصیل هستند. اما ویژگی دوم آن، این است که مرکز تئاتر مولوی در این سالها توانسته نقش خوبی را در خدمات رسانی به دانشجویان و دانشگاهیان بازی کند و با شروع پروژه مفیستو مدیریت تالار مولوی و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران تمام تلاش خود را برای در اختیار قرار دادن امتکاناتشان به کار گرفتند.

مسعود دلخواه درباره هزینه‌های گروه اظهار کرد: هیچ بودجه‌ای به دستمان نرسیده و همه هزینه‌ها بر عهده کارگردان بوده است. ما روی قول‌ها زندگی می‌کنیم و من همیشه یک انسان امیدوار هستم. اما، از طرف مرکز هنرهای نمایشی به خصوص مهدی شفیعی قول‌هایی برای حمایت داده شده است. البته قول حمایت از این پروژه‌ توسط حامیان اصلی که عبارت از معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و معاونت محترم فرهنگی دانشگاه تهران به ما داده شده است و من مطمئن هستم که دوستان پیرو قول های مساعدی که داده اند همانند همیشه از این پروژه عظیم تئاتر دانشگاهی و دانشجویی حمایت خواهند کرد.

وی با توضیح داستان مفیستو و رمانش گفت:‌رمان مفیستو اثر کلوس مان از رمان های معروف آلمان در قرن بیست است چند اقتباس از آن شده که یکی اقتباس آرین مشکین است که توسط ناصر حسینی مهر به فارسی ترجمه شده خود اثر بیش از چهار ساعت است اما ما تلاش کردیم با یک دراماتورژی کوچک آن را به دو ساعت و نیم برسانیم که البته آن را کمتر هم خواهیم کرد.

دلخواه در ادامه گفت: جریان این نمایش درباره یک گروه است که هر یک توسط فاشیست‌ها به سمتی می روند، یکی از آنها بازیگر معروف آلمان است که شخصیت واقعی است ما هم وفادار به مستندش شدیم. این کار همواره یک زنگ خطر برای شرایط و اوضاع غیرقابل پیش بینی است به نطر من مفیستو در جوامعی آزادانه اجرا می‌شود که امنیت فرهنگ و اجتماعی داشته باشند.

کارگردان مفیستو در ادامه یادآور شد: این اشتباه است که عده‌ای تصور می‌کنند تالار مولوی در اختیار مسعود دلخواه است،‌من در اختیار دانشجویانم هستم، در نهایت اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد و مورد حمایت قرار بگیرد، دانشجویان موفق شده اند.

سپس عمروآبادی مدیر سایت تیوال نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره شرایط فروش این نمایش گفت: سایت تیوال بنا به رسالت خود مبنی بر حمایت از همه پروژه ها، آماده است تا همه ابزارهای تبلیغاتی  و زیرساختهای خود را در اختیار این پروژه قرار دهد.

یادآور می شود پیش فروش نمایش از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه، ۱تیر در سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com آغاز می شود.

در پایان این نشست از پوستر نهایی نمایش «مفیستو» که از ۸ تیر ماه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می رود، رونمایی شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار