رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فصل اکران بهاری سینماهای کشور در حالی به پایان رسید که در سه ماه ابتدایی امسال، فروش فیلم‌ها به رقم بیش از ۶۱ میلیارد تومان رسید. از بین فیلم‌های روی پرده فصل بهار، ۶ فیلم از زمستان سال قبل نمایش خود را آغاز کرده بودند و اکران ۱۴ فیلم در تابستان هم ادامه خواهد داشت. سه فیلم […]

فصل اکران بهاری سینماهای کشور در حالی به پایان رسید که در سه ماه ابتدایی امسال، فروش فیلم‌ها به رقم بیش از ۶۱ میلیارد تومان رسید.

از بین فیلم‌های روی پرده فصل بهار، ۶ فیلم از زمستان سال قبل نمایش خود را آغاز کرده بودند و اکران ۱۴ فیلم در تابستان هم ادامه خواهد داشت. سه فیلم «گشت ۲» با فروش بیش از ۱۹ میلیارد تومان، «خوب، بد، جلف» با بیش از ۱۶ میلیارد تومان و «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با بیش از ۱۳ میلیارد تومان از پرفروش‌ترین فیلم‌های سه ماه اول سال ۹۶ بودند.

مدیرعامل موسسه پخش “فیلمیران” درباره میزان فروش بهاری سینما گفت: مجموعا به لحاظ فروش تفاوتی با سال گذشته نداشتیم، اما به لحاظ تعداد تماشاگر با کاهش مخاطب روبرو شدیم.

«علی سرتیپی» درباره علت‌های کاهش فروش سینماها بیان کرد: از دلایل آن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نوع و میزان تبلیغات و سبک و محتوای فیلم‌ها می‌توان اشاره کرد که همه دست به دست هم دادند تا به لحاظ حضور تماشاگر و میزان فروش اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

او ادامه داد: صدا و سیما کمک‌های زیادی برای تبلیغات به همه فیلم‌ها کرده است، ولی تاثیرگذاریِ زیادی نداشت. شهرداری نیز در شناساندن و تبلیغ فیلم‌ها موثر عمل نکرد. وجود فضای سیاسی حاکم بر جامعه به خاطر انتخابات ریاست جمهوری نیز می‌تواند از علت‌های مهم کاهش مخاطب بوده باشد.

وی با اشاره به اکران چند فیلم کمدی گفت: فیلم‌های کمدی در دنیا پرفروش‌ترین فیلم‌ها هستند. در ایران نیز همینطور است و اکثرا فیلم‌های با ژانر کمدی جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شوند.

سرتیپی در عین حال با اشاره به حوادث تروریستی تهران که در همان یکی دو روز گزارش‌هایی از کاهش مخاطبان در مکان‌هایی همچون سینماها منتشر شد، اظهار کرد: با این حال در طولانی‌مدت اتفاقات تروریستی تهران نمی‌تواند روی کاهش مخاطب تاثیر داشته باشد. مردم ما مردمِ جنگ هستند و در زمان جنگ تحمیلی نیز سینماها فعال بودند. این‌ها فقط یک ترقه بازی کوچک بود، بنابراین نمی‌تواند روی میزان فروش و حضور مخاطبان در سینما تاثیر بگذارد.

به این ترتیب براساس آمار فروشی که در سایت “سینماتیکِت” اعلام شده است، اکران فیلم «گشت ۲» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد در ژانر کمدی – اجتماعی از تاریخ ۹۵/۱۲/۲۵ آغاز شده است که تا کنون با فروش ۱۹ میلیاردی، بالاترین میزان فروش را در فیلم‌های سینمایی به خود اختصاص داده است.

فیلم «خوب، بد، جلف» با نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری هم از اواخر بهمن‌ماه سال قبل به سینماها آمد که این فیلم کمدی هم با حدود ۱۶ میلیارد تومان فروش جزو پرفروش‌ترین‌های امسال سینما است.

فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا ۲» سامان مقدم هم که اکرانش همچنان ادامه دارد، با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان تا اواخر بهار یکی دیگر از فیلم‌های پروفروش این روزهاست که البته جدیدترین رقم فروش آن به حدود ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار