رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کارگردان فیلم «چهل کچل» گفت: ما ۲۰ میلیون دانش آموز داریم که می توان آن ها را سینمارو کرده و کاری کرد که بتوانند فیلم ببینند و خود بچه ها تحلیلگر سینما شوند. صادق صادق دقیقی، کارگردان سینما که با فیلم «چهل کچل» در سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد، در گفت […]

کارگردان فیلم «چهل کچل» گفت: ما ۲۰ میلیون دانش آموز داریم که می توان آن ها را سینمارو کرده و کاری کرد که بتوانند فیلم ببینند و خود بچه ها تحلیلگر سینما شوند.

صادق صادق دقیقی، کارگردان سینما که با فیلم «چهل کچل» در سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی آنا و در خصوص معضل اکران فیلم های کودک، گفت: برای حمایت در اکران آثار، باید یک سیاست‌گذاری کلان صورت بگیرد و فکر کنیم چه باید کرد تا از این بحران نجات پیدا کنیم.

صادق دقیقی درباره فیلم خود عنوان کرد: یک راهکاری که به ذهن من می رسد این است که باید سینما را بازگردانیم به مدارس، اینکه مدارس می گویند مشکل است کودکان را از محیط مدرسه خارج کنند و به سالن های سینما در سطح شهر ببرند می شود تدبیری اندیشید که در مدارس مثل کلاس جغرافی، تاریخ، دینی و … کلاس سینما داشته باشیم و یک زنگ سینما بگذاریم. باید این دستور از سوی ریاست جمهوری، معاونت ایشان و اداره کل آموزش و پرورش و مسوولان مرتبط صادر شود تا این اتفاق به طور جدی رخ دهد.

صادق دقیقی ادامه داد: ما ۲۰ میلیون دانش آموز داریم که می توان آنها را سینمارو کرده و کاری کرد که بتوانند فیلم ببینند و خود بچه ها تحلیل‌گر سینما شوند. وقتی دانش آموزان بتوانند فیلم های ایرانی و فرهنگ ایران را دوست داشته باشند کم کم سینمارو می شوند و وقتی این علاقه در آن ها ایجاد شود رفته رفته سینما ها هم پر می‌شود و این کمکی به سینمای کودک محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: این یکی از راه کارهایی بوده که به ذهن من رسیده و قطعا در ذهن هرکسی یک راهکار وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
این کارگردان سینمای کودک تاکید کرد: «چهل کچل» فیلمی بود که با سختی های بسیار ساخته شده و ۸۰ درصد فیلم در باران بود و چون در فصل تابستان ضبط فیلم را داشتیم برای ایجاد این شرایط با سختی های بسیاری مواجه بودیم، امیدوارم در ادامه مردم خوششان بیاید و در اکران عمومی این فیلم به خوبی دیده شود.

وی در خصوص اکران مردمی جشنواره کودک و نوجوان گفت: یکی از کارهایی که جشنواره کودک می کند همین اکران مردمی آثار است که در ایام جشنواره اتفاق می افتد و مردم به تماشای اثر می نشینند. این اتفاق برای فیلم ما دوبار رخ داد که خوشبختانه در روز اول اکران استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
دقیقی ادامه داد: از ابتدا استرس تماشای فیلم را با مردم داشتم ولی خوشبختانه بازخورد خوبی گرفتم و مردم پس از تماشای فیلم به طور ممتد کار را تشویق کردند و انرژی خوبی به ما منتقل شد.

این کارگردان با اشاره به اینکه جشنواره برای سینماگران ایجاد انگیزه می کند، گفت: نکته جالب امسال این است که با اینکه زمان برگزاری جشنواره در ایام مدرسه نیست اما باز هم خیلی پرشور در حال برگزار شدن است که این جای تبریک به تیم برگزار کننده جشنواره دارد. امیدوارم اقدامات جشنواره حتی پس از تمام شدن این ایام ادامه دار باشد و دبیرخانه همچنان دایر بوده و به مسائل سینمای کودک رسیدگی کند.

دقیقی اضافه کرد: اکران موفق فیلم ها در جشنواره حس خیلی خوبی برای ما فیلمسازان ایجاد می کند. با کمک جشنواره است که این حمایت ها صورت می گیرد و من امیدوارم حداقل تبلیغاتی هم بعد از برپایی جشنواره صورت بگیرد که ما در اکران عمومی هم بتوانیم آن طور که باید و شاید دیده شده و مبالغی که خرج کرده ایم را دربیاریم تا بتوانیم کار بعدی را به شکر خدا بسازیم.

فیلم «چهل کچل» درباره روزی است که به علت بارندگی بسیار زیاد تنها پل ارتباطی روستا با شهر قطع می‌شود و اهالی روستا درگیر مشکلات بسیار زیادی می‌شوند. بیماری یکی از اهالی روستا و نیاز ضروری اش به دارو خانواده او را دچار چالشی اساسی می کند.

«بزرگمرد کوچک» و «تا آمدن احمد» کارهای پیشین صادق دقیقی است. این کار، سومین فیلم بلند صادق صادق‌دقیقی است و در آن پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی. بازیگران ‌نوجوان: رضامهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی بازی دارند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار