رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلمسازانی از ایتالیا، فرانسه و مالزی در کنار مجید مجیدی و مریلا زارعی آثار بخش بین الملل ششمین جشنواره فیلم شهر را داوری خواهند کرد. به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، استفانا گیلرولی گودوین، سامی ناصری، یو وی بین ساری، مریلا زارعی و مجید مجیدی آثار بخش بین الملل این […]

فیلمسازانی از ایتالیا، فرانسه و مالزی در کنار مجید مجیدی و مریلا زارعی آثار بخش بین الملل ششمین جشنواره فیلم شهر را داوری خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، استفانا گیلرولی گودوین، سامی ناصری، یو وی بین ساری، مریلا زارعی و مجید مجیدی آثار بخش بین الملل این رویداد سینمایی را داوری می‌کنند.

«سامی ناصری» بازیگر فرانسوی است که با فیلم‌های تاکسی و کد مشهور شد. وی در بیش از پنجاه فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت است و تا کنون توانسته جایزه بهترین بازیگر مرد در فیلم «روزهای با شکوه» از جشنواره فیلم کن و جوایز بین المللی دیگر در فیلم های «رای» و «تاکسی» در جشنواره لوکارنو را دریافت کند.

«یو وی بین ساری» یکی از کارگردان کشور مالزی است که با فیلم آشوبگر در سال ۱۹۹۵ مشهور شد و به عنوان اولین فیلم‌ساز از کشور مالزی در جشنواره کن حضور یافت.

او با اولین ساخته بلند سینمایی خود موفق به دریافت ۱۱ جایزه برای بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم شد. در کارنامه کاری وی میتوان به داوری جشنواره‌های بین المللی، آسیایی و  جشنواره بین المللی کوالالامپور  اشاره کرد.

«استفانا گیلرولی گودوین» از ایتالیا و دختر یکی از کارگردان‌های ایتالیایی به نام انزوجی کاستلری است.

او از سن بسیار کم و با بازیگری وارد عرصه هنر شد و بعدها دستیار کارگردان و در نهایت به عنوان کارگردان کار خود را ادامه داد. وی با فیلم‌های «سوابق امپراطور»، «ماریو بروس فوق العاده» و «تشریفات ناب» شناخته شد.

«مریلا زارعی » از جمله بازیگران سینمای ایران است که تاکنون جوایز متعدد ملی و بین‌المللی را دریافت کرده است. وی حضور موفقی در تلویزیون و سینما داشته و تاکنون با کارگردانان شاخصی مانند مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، اصغر فرهادی، تهمینه میلانی، پوران درخشنده، رضا میرکریمی، حسن فتحی،  و… همکاری کرده است.

بازی در حدود ۴۰ فیلم سینمایی، برای او جوایزی مانند سیمرغ بلورین نقش اول زن جشنواره فجر برای فیلم شیار ۱۴۳، سیمرغ بلورین نقش اول زن جشنواره فجر برای فیلم زیرسقف دودی، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره فجر برای فیلم کیفر، سیمرغ بلورین نقش مکمل زن جشنواره فجر برای فیلم سربازهای جمعه، و تندیس جشن خانه سینما برای بازی در فیلم های درباره الی، سربازهای جمعه، دو زن و شیار ۱۴۳ را به ارمغان آورده است.

وی همچنین در جشنواره‌های بین المللی آسیا پاسفیک و «شرق و غرب» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شیار ۱۴۳ شده است.

از دیگر فیلم‌های شاخصی که حضور بین المللی موفق داشتند و وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به فیلم‌های «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «دو زن»، «واکنش پنجم»،« چ»، «گزارش یک جشن»، «دعوت»، «بادیگارد»، «دختر» و … اشاره کرد.

«مجید مجیدی» کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی است. او اولین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. اولین فیلم بلند وی به نام «بدوک» در سال ۱۳۷۰ برنده جایزه جشنواره فجر شد و با «بچه‌های آسمان» به عنوان یکی از پنج نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۹۸ شد. وی در سال ۱۳۹۳ فیلم سینمایی محمد رسول الله، پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمایی ایران را ساخت و به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۱۶ میلادی حضور یافت.

از دیگر آثار سینمایی وی که در جشنواره‌های داخلی و بین المللی موفق به دریافت جایزه شدهاند می‌توان به فیلم های «پدر»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک ها» و… اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار