رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
محمود کلاری
در بزرگداشت ژاله علو و محمود کلاری در مراسم پایانی ششمین جشنواره فیلم شهر

محمود کلاری فیلمبردار برجسته سینمای ایران: فیلم کوتاه جایگاه سینمای ایران را به دنیا معرفی کرد

محمود کلاری در حاشیه مراسم بزرگداشت وی که در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار شد به اهمیت و جایگاه فیلم کوتاه در سینمای ایران اشاره کرد . این فیلمبردار برجسته نظرش را درباره ی جشنواره فیلم شهر، به سینما خانه چنین گفت : من تصورم این است اگر قرار باشد یک […]

محمود کلاری در حاشیه مراسم بزرگداشت وی که در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار شد به اهمیت و جایگاه فیلم کوتاه در سینمای ایران اشاره کرد .

این فیلمبردار برجسته نظرش را درباره ی جشنواره فیلم شهر، به سینما خانه چنین گفت :

من تصورم این است اگر قرار باشد یک جشنواره مستقلی شکل بگیرد که بیرون از تعاریف ، مناسبات و روابط و امثال اینها بتواند جایگاه خودش را پیدا بکند و فیلمهای دنیا را جذب کند و به شکل واقعی به جشنواره ی بین المللی تبدیل شود،پتانسیل بالقوه ای برای این جشنواره وجود دارد.هم پشتوانه ی تامین و اجرا دارد و شهری مثل شهر تهران،جذابییت های بسیاری داشته و در سفرهایی که می روم و میبینم که دست اندرکاران سینما چقدر علاقه نشان می دهند که به ایران بیایند و شهر تهران را از نزدیک ببینند .به نظرم این جشنواره اتفاق قابل توجهی ست و امیدوارم روز به روز بتواند مشکلاتش را کمتر کند و ابعادِ اجراییش را گسترش بدهد .

محمود کلاری در پاسخ به سینما خانه، نظرش را در باره ی فیلم های کوتاه ایران بیان کرد :

فیلم کوتاه در ایران سابقه ی بسیاری دارد. در این کشور زمانی که هنوز اتفاقی برای فیلم بلند نیفتاده بود، فیلم کوتاه جایگاه سینمای ایران را به دنیا معرفی کرد. بهترین فیلمسازان ما آقای کیارستمی ، آقای بیضایی ، آقای تقوایی همه با فیلمهای کوتاه شروع کردند و فیلم کوتاه یک ویژگی مهم دارد و این است که فارغ از محدودییت ها و گرفتاری هایی که اساساً یک فیلم بلند دارد، مانند عرضه برای نمایش، بازگرداندن سرمایه وغیره بوده و فیلمساز با  فارغ بودن از این موارد میتواند ذات هنری خودش را حفظ کرده، حرفش را درست تر بیان کند و به هرشکلی که می خواهد، فعالیت بکند. من یکی از افرادی بودم که با سینمای ازاد شروع کردم البته نه فیلمبرداری را بلکه فیلمسازی را که در کارنامه ام دو فیلم کوتاه هشت میلی متری هست و جالب این که خودم فیلمبرداری نکردم . الان وقتی فکر میکنم میبینم چه دوران خوبی بود، چه زمینه درخشانی بود و  موقعییت بسیار مستعدی برای اینکه آدم بتواند در آن وادی هرکاری که دلش میخواهد بکند، به انگیزه ها و خاستگاه های آن سنین خاص برود به سمتِ اجرا نه  محدودییت هایی به واسطه تولید و نمایش. فیلم کوتاه در ایران حداقل آنچه که من به خاطر می آورم در پیشینه سینمای ایران نقش اساسی ای ایفا کرده است.

سینماخانه/ امیردخت مسگر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار