رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 30 آذر 1396 - 14:17
  • کد خبر : 14719
  • تئاتر
  • چاپ خبر : راه‌یابی «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» به جشنواره فجر

نمایش‌های «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» از میان آثار روی صحنه رفته در سالن‌های نمایشی، در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شوند. در میان آثار متعددی که در طول یکسال در سالن‌های نمایشی دولتی و غیردولنی روی صحنه رفت، نمایش «آناکارنینا» آرش عباسی، «آکواریوم» سیامک احصایی، «پسران تاریخ» اشکان خیل نژاد به سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی […]

نمایش‌های «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» از میان آثار روی صحنه رفته در سالن‌های نمایشی، در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شوند.

در میان آثار متعددی که در طول یکسال در سالن‌های نمایشی دولتی و غیردولنی روی صحنه رفت، نمایش «آناکارنینا» آرش عباسی، «آکواریوم» سیامک احصایی، «پسران تاریخ» اشکان خیل نژاد به سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

آرش عباسی در خصوص اجرای «آناکارنینا» گفت: این اثر نمایشی بدون هیچ‌گونه تغییراتی در شکل اجرا و یا گروه بازیگران در جشنواره اجرا خواهد شد.

«آناکارنینا» داستان مجری معروف تلویزیون است که در پانصدمین برنامه‌اش مهمان ویژه‌ای دارد؛ همسر سابق اش که هنرپیشه معروفی است مهمان این قسمت برنامه است و باید روبروی همدیگر بنشینند و در کمال آرامش برنامه را اجرا کنند اما سایه همسر جدید مجری که او هم هنرپیشه معروفی است لحظه‌ای دست از سر آنها برنمی‌دارد.

سیامک احصایی نیز به خبرنگار فرهنگی آنا از اجرای نمایش «آکواریوم» در بخش میهمان جشنواره خبر داد.

«آکواریوم» اثری است که در آن رابطه‌ای عاشقانه بین یک زن و مرد از پشت ۲ پنجره شکل می گیرد؛ اگرچه این رابطه ، تا صحنه ای که در پس حادثه ای که برای زن رخ داده ارتباط کلامی بین ۲ شخصیت نیست. با گفت‌وگوی زن و مرد قصه این سکوت شکسته می شود و مرد با ورود به خانه دختر راز عشق خود از پس پنجره رو به رو را فاش می کند.

اشکان خیل نژاد هم که «پسران تاریخ» را پیش از این در تئاترشهر و تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود اظهار کرد که این اثر بدون ایجاد تغییر اجرا خواهد شد.

«پسران تاریخ» نمایشنامه ای از الن بنت نمایشنامه‌ نویس معاصر انگلیسی است که جوایز مهمی همچون لارنس اولیوییر، دراما دسک،‌ تونی، حلقه منتقدان درام نیویورک و ایونینگ استندرد را کسب کرده. این اثر نمایشی به نقد نظام و ساختار آموزشی غرب می‌پردازد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار