رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون نمایش فیلم های کوتاه برگزیدۀ جشنواره ها را در سینما ها باعث تحول اقتصاد سینمای این حوزه دانست. به گزارش سینماخانه؛ آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، خلاقیت فیلمسازان جوان در ساخت فیلم های کوتاه را […]

آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون نمایش فیلم های کوتاه برگزیدۀ جشنواره ها را در سینما ها باعث تحول اقتصاد سینمای این حوزه دانست.

به گزارش سینماخانه؛ آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، خلاقیت فیلمسازان جوان در ساخت فیلم های کوتاه را ستود و گفت: در چند جشنواره ای که تا الآن داور بودم به واقع در میان کارهای رسیده به جشنواره ها فیلم هایی را دیدم که در آن ها موجی از خلاقیت و نبوغ وجود دارد. فیلمسازان بااستعداد  در تایم اندک سعی می کنند تا مفهوم و ایده خود را به تصویر در آورند.

وی ادامه داد: مقایسه کردن فیلم های کوتاه ایران و جشنواره هایی که در این حوزه برگزار می شوند با خارج از کشور قیاسی اشتباه است. برای این که بخواهیم سینما و فیلم های ارائه شده در آن را بررسی کنیم نیاز است تا آن را بر اساس شرایط هم تراز در نظر بگیریم. شرایط فنی و ابزارهای دسترس، دسترسی به کلاس های آموزشی و بسیار موارد دیگر می تواند در بررسی موفقیت یک جشنواره لحاظ شود.

بازیگر فیلم ” زیر سقف دودی” برنامه ریزی برای نمایش هر چه بهتر فیلم های منتخب جشنواره را به مسئولان جشنواره گوشزد کرد و گفت: فیلمساز دوست دارد تا کارهایی که تولید می کند برای مردم به نمایش در آورد و نظرات آن ها را جویا شود تا در ادامه راه سعی کند نواقص کارش را بر طرف کند. با نمایش آثار در جشنواره ها شاید تعداد محدودی از افراد آن را تماشا کنند و خیلی شرایط  برای حضور همگان مهیا نباشد بلکه اگر می خواهیم موفق تر باشیم باید با برنامه ریزی اصولی تری را برای جذب مخاطبان داشته باشیم.

وی اختصاص دادن یک سانس در سینما به فیلم های کوتاه را به مسئولان فرهنگی و هنری پیشنهاد داد و خاطر نشان کرد: می توان فیلم های برگزیده جشنواره ها را با یک اعلام قبلی و تبلیغات در سانسی ویژه برای مخاطبان علاقه مند به نمایش در آوریم تا اقتصاد سینمای کوتاه به چرخش در آید.

حاجیان ادامه داد: نقد آثار توسط منتقدان سینما، جلسات آموزشی، شنیدن نظرات مردم بعد از تماشای آثار از جمله کارهایی است که می توان برای پیشبرد دانش فیلمسازان انجام داد.

این بازیگر سینما استفاده از لوکیشن راه آهن را برای فیلم هایی که به زندگی مردمان کم بضاعت و یا در حاشیه های شهر می پردازند، مناسب دانست و خاطر نشان کرد: این لوکیشن به خاطر بار دراماتیک نهفته ای که دارد و همچنین زندگی های پر از رمز و راز مردمانی که دراین مناطق زندگی می کنند، همواره لوکیشن جذابی برای فیلمسازان به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار